سفر در اردیبهشت
نوشته شده توسط نگاره
3 روز پیش

برج آزادی نماد تهران

بازدید 39
0

برج آزادی یکی از نمادهای شهر بزرگ تهران است. اشکال ساده از ساختار مرمر سفید برفی بر روی تپه در قسمت غربی شهر قد برافراشته است. معماری به یاد ماندنی باعث شد این برج در لیست برترین جاذبه های تهران قرار گیرد.

همانطور که حسین امانت خلقت خود را توصیف می کند، برج آزادی «از زمین شروع می شود و تا آسمان امتداد می یابد». معمار تاریخ و مقصد تهران را اینگونه دید. قابل توجه است که این بنای تاریخی نشان دهنده ارتباط قوی بین گذشته و آینده، تاریخ و جاه طلبی ها، فرهنگ و پیشرفت است. برج آزادی به یکی از ویژگی‌های لاینفک منظر شهر تبدیل شد و بعدها در قبض 200 ریالی ظاهر شد.

برج آزادی

تاریخچه برج آزادی

معمار، حسین امانت، ساخت برج را در سال 1972 پس از برنده شدن در مسابقه طراحی یک بنای تاریخی آغاز کرد. آخرین شاه ایران این بنا را سفارش داد. محمدرضا پهلوی خواستار این برج برای بزرگداشت 2500 سال امپراتوری ایران بود. برج آزادی نمایانگر تاریخ و میراث بزرگ ایران در کنار دستاوردها و توسعه معاصر است.

معمار بنای یادبود حسین امانت برنده مسابقه سراسری شد. آنها ابتدا از این برج به عنوان دروازه کوروش – دروازه کوروش یاد کردند. آنها تصمیم گرفتند آن را به طور رسمی به نام شهیاد آریامهر (برج شهیاد) – برج یادبود شاه نامگذاری کنند. تا هفت سال بعد، این نام به همان شکل باقی ماند و شبیه به 2500 سالگرد شاهنشاهی ایران تا انقلاب اسلامی بود. در سال 1979 (پس از انقلاب اسلامی 1979) این برج نامی را که امروزه می شناسیم – (برج آزادی) به خود گرفت که در لغت به معنای آزادی است. برج آزادی.

درباره برج آزادی

این برج بخشی از مجموعه آزادی (نماد نمادین تهران) است که ترکیبی از برج و موزه زیرزمینی است. نمایشگاه موزه شامل حدود 50 اثر تاریخی است که دوره های مختلف تاریخ ایران را نشان می دهد. شما می توانید از سفال، نقاشی، قطعات طلا و سنگ مرمر لذت ببرید. برج آزادی اغلب به مکانی برای رویدادهای اجتماعی و فرهنگی، به عنوان تاسیسات نور، کنسرت ها و جشنواره ها تبدیل می شود. با این حال، حتی اگر هیچ کدام از آنها مطابق با تاریخ سفر شما نباشد، میدان آزادی ارزش بازدید را دارد. برای آشنایی با تاریخ ایران می توانید از موزه دیدن کنید. به بالای برج بروید تا از منظره 360 درجه شهر لذت ببرید. سپس با مجسمه سلفی تازه نصب شده عکس بگیرید. نمایش نور آبنمای رنگارنگ را تماشا کنید و سادگی این شاهکار معماری را مشاهده کنید.

عکس-برج-آزادی-علیرضا-حیدری فرد-آنسپلش

موقعیت برج آزادی

این برج در مرکز میدانی به همین نام و در قسمت غربی شهر قرار دارد. بین ایستگاه های مترو میدان آزادی و استاد معین است. فرودگاه بین المللی مهرآباد و ترمینال اتوبوس غربی نیز در فاصله چند قدمی میدان قرار دارند. به همین دلیل از برج آزادی به عنوان دروازه تهران یاد می شود. از اینجا می توانید با اتوبوس یا مترو BRT به مرکز شهر بروید تا به گشت و گذار خود ادامه دهید. مکان هایی که به شما پیشنهاد می کنیم از آن دیدن کنید عبارتند از کاخ گلستان ، بازار بزرگ ، باغ نگارستان و سایر مکان های گردشگری محبوب.

عکس-برج-آزادی-اردلان-همدانی-آنسپلش

محل اقامت در نزدیکی برج آزادی

میدان آزادی در تقاطع سه بزرگراه و یکی از خیابان‌های اصلی شهر قرار دارد، بنابراین از هر نقطه‌ای از شهر می‌توان به راحتی از آن بازدید کرد. برای اقامت لوکس، هتل 5 ستاره لاله یا هتل بین المللی اسپیناس در بلوار تهران [هتل سابق اسپیناس خلیج فارس (خلیج فارس)] ، هتل 4 ستاره المپیک یا هتل پارسیان انقلاب را امتحان کنید . برای اقامتی مقرون به صرفه تر، هتل 3 ستاره کارون یا هتل 2 ستاره گلستان را پیشنهاد می کنیم .

در نزدیکی برج آزادی کجا غذا بخوریم

اگر هنگام بازدید از برج آزادی گرسنه شدید، بهترین گزینه این است که با مترو، اتوبوس یا تاکسی به ایستگاه مترو تئاتر شهر بروید و خیابان معروف ولی عصر را به سمت شمال دنبال کنید. در اینجا می توانید یک فنجان قهوه با دسر در قهوه خانه لامیز، پاستا در رستوران ایران ایتالیا، غذاهای سنتی ایرانی در ایران تاک یا یک ساندویچ در یکی از غذاهای خیابانی متعدد میل کنید.

زمان بازدید از برج آزادی

تهرانگردی خود را با بازدید از برج آزادی آغاز کنید. به زودی پس از طلوع آفتاب از آنجا دیدن کنید یا بگذارید آخرین توافق در سفر شما باشد. این برج در نور صبح و در هنگام غروب که چراغ های اتومبیل بنای باشکوه را در بر می گیرد به همان اندازه خیره کننده است. اگر می خواهید از موزه برج دیدن کنید، هر روزی را به جز شنبه، از ساعت 9:00 تا 18:00 انتخاب کنید.

موزه برج آزادی

این موزه معروف در طبقه زیرزمین واقع شده است که شامل مقالات مختلفی از دوره های مختلف قبل از میلاد، هخامنشیان، اشکانیان و یا حتی دوره ساسانی و دوران اسلامی است. این مقالات حاوی آثار ارزشمندی است که ایرانیان باستان در زندگی روزمره از آنها استفاده می کردند. چیزهایی مانند ظروف فلزی، تابلوهای نقاشی و فرش. از آنجایی که این موزه شامل مبلمان از دوره های مختلف است، به موزه تاریخ ادوار نیز معروف است که در لغت به معنای موزه تاریخ دوران است

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

8 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

10 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

زندگینامه و معرفی آثار حسین امانت

1 سال پیش

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

2 هفته پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

3 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

سفر در اردیبهشت

3 روز پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

6 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

6 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش