بازدید 20
0

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

گرگان شهر همیشه سبز برای سفر نوروزی

گرگان - مقاصد گردشگری نوروز 1403

شهر گرگان در استان سرسبز گلستان، یکی از گزینه های مناسب و جدید برای سفر نوروزی است. این شهر جذابیت ها و زیبایی های طبیعی فراوانی دارد. جنگل ناهارخوران در داخل شهر گرگان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این شهر است. پوشش گیاهی در این جنگل بسیار غنی است. روستای زیارت و آبشار و چشمه آبگرم آن هم از دیگر جذابیت های این منطقه است. پارک جنگلی النگدره در نزدیکی ناهارخوران هم یکی دیگر از زیبایی های این شهر است. وجود آبشارها، پل های چوبی و جاده های جنگلی این مکان را به یک بهشت زیبا و مکانی جذاب برای عکاسی تبدیل کرده است. دریاچه توشن، منطقه منطقه سردانسر با دشت های سبز وسیع، آبشار لُوِه و جنگل قرق با حیات وحش زنده و پویا از دیگر مناطق زیبا و بکر برای مسافرت نوروزی شما است.

شاهرود، شهر ابرها از مقاصد گردشگری نوروز 1403

شاهرود - مقاصد گردشگری نوروز 1403

شاهرود یکی از مناطق سرسبز ایران است که کمتر نام آن برای گردشگری به گوشمان خورده است. در حوالی این شهر و در جاده گرگان به شاهرود، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران یعنی جنگل ابر را می توان پیدا کرد. در این منطقه ابرها مانند یک اقیانوس، جنگل ها را فراگرفته اند و جلوه شگفت انگیزی ایجاد کرده اند. این جنگل به دلیل قرار گرفتن در اقلیمی نیمه خشک، میزبان گونه های گیاهی و حیوانی بسیار متنوعی است. شما علاوه بر عکاسی در این محیط زیبا، می توانید از پیک نیک در یک محیط جنگلی هم لذت ببرید.

نکاتی که قبل از سفر باید بدانید

کمی زودتر آماده سفر شوید

فرقی ندارد می‌خواهید برای سفرهای خارجی اقدام کنید یا سفرهای داخلی. در هر حال برای راحتی خودتان هم که شده کارها را به دقیقه نود نسپارید! اگر قصد سفر خارجی دارید و باید ویزا بگیرید، حداقل باید از سه ماه قبل کارهای مربوط به ویزا را شروع کنید.

سفرهای داخلی اما این زمان طولانی را نیاز ندارند. از اوایل اسفند باید برای تهیه بلیت سفرتان دست‌به‌کار شوید. البته اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به سمت مقصد سفرتان راهی شوید این مرحله را گذرانده‌اید و اصطلاحا یک هیچ جلویید!

وسایل ضروری سفر را فراموش نکنید

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما از همراه داشتن آن در سفر مطمئن شوید. لوازم بهداشتی، چیزهایی مثل ملافه، شامپو، صابون، حوله و… را همراه خود داشته باشید. البته اگر در هتل اقامت داشته باشید این لوازم در اتاقتان وجود دارد. به همراه داشتن مدارک شخصی مانند شناسنامه، کارت ملی و دفترچه های بیمه هم در طول سفر نیاز است.

جنوب - مقاصد گردشگری نوروز 1403

هزینه‌های سفر

یکی از اصلی‌ترین نکته‌هایی که باید قبل از سفر به آن فکر کنید برآورد هزینه‌های آن است. هزینه‌های سفر شامل خورد و خوراک، اجاره اقامتگاه، وسیله نقلیه، خرید سوغات و یادگاری و خرج‌های از پیش تعیین نشده است. برای اینکه بعد از سفر هم از نظر مالی دچار مشکل نشوید بهتر است که هزینه‌های سفر را به درستی مدیریت کنید. به یاد داشته باشید در سفرهای کم هزینه هم می‌توانید لحظه‌های خوشی را تجربه کنید و سفری خاطره‌انگیز بسازید. با اجاره یک اقامتگاه ارزان‌قیمت، پختن غذاهای خانگی و خرید از مرکزهای تجاری ارزان می‌توانید هزینه‌هایتان را کم کنید.

در اتاقک می‌توانید به راحتی با اجاره سوئیت در تهران برای عید نوروز یا بقیه شهرهای مناسب سفر اقامتی دلچسب داشته باشید.

از ایمنی خودرو مطمئن شوید

اگر در روزهای نوروز با وسیله نقلیه شخصیتان به سفر می‌روید بهتر است قبل از سفر از سلامت فنی خودرو مطمئن شوید. همان‌طور که می‌دانید از چند روز مانده به روزهای سال جدید جاده‌ها پر از مسافر است و ممکن است ساعت‌ها در ترافیک بمانید؛ برای اینکه در این مدت کمتر ادیت شوید بهتر است وسایل استراحت،‌ لباس‌های راحت و مواد غذایی کافی در دسترستان داشته باشید. فراموش نکنید رانندگی با حالت خواب‌آلوده یا خسته یکی از خطرآفرین‌ترین کارهاست.

اگر با وسیله‌های نقلیه عمومی مثل اتوبوس، قطار یا هواپیما سفر می‌کنید حتما برای تهیه بلیط در زمان مناسب اقدام کنید. در روزهای پایانی سال افراد زیادی قصد سفر دارند و ممکن است برای مقصد مورد نظرتان نتوانید بلیط تهیه کنید که پیشنهاد می‌شود موقع رزرو برای رفتن بازگشت خود را نیز پیش‌بینی کنید.

امداد خودروهای تقلبی

خرابی خودرو در جاده‌های بین شهری غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توانید صددرصد از آن جلوگیری کنید. با توجه به حجم بالای خودرو در روزهای اول سال عده‌ای سودجو در پوشش امداد خودروهای تقلبی برای تعمیر خودرو یا اعزام آن به تعمیرگاه هزینه‌های سرسام‌آوری دریافت می‌کنند و حتی ممکن است به دلیل نداشتن تجربه کافی باعث خرابی بیشتر ماشینتان هم بشوند.

برای پیشگیری از همچین مشکلی بهتر است با مرکز‌های معتبر امداد خودرو تماس بگیرید و برای شناسایی تعمیرکارهای اعزامی می‌توانید کارت شناسایی آن‌ها را ببینید. سایت وزارت راه و شماره تماس ۱۴۱ هم برای استعلام صحت اطلاعات تعمیرکارها وجود دارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

8 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

9 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

زندگینامه و معرفی آثار حسین امانت

1 سال پیش

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

1 هفته پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

2 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت دوم

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

2 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

2 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش