بازدید 37
0

همه چیز درباره گردشگری ترکیه برای خانم ها

به فکر افتاده‌اید که با دوستان‌تان برای تعطیلات مجردی به استانبول بروید؟ از بهترین اماکن دیدنی تا نکات امنیتی برای یک سفر خاطره‌انگیز خبر دارید؟  در این مقاله از وبسایت کایت با ما همراه باشید، تا راهنمای سفر مجردی خانم‌ها به استانبول را از سیر تا پیاز برایتان بیان کنیم.
فرهنگ و معماری استانبول موجب‌شده تا هرساله گردشگران از سراسر جهان به این شهر از کشور ترکیه سفر کنند و شلوغی این شهر برایشان نشاط‌بخش جلوه کند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که باید همیشه احتیاط کرد و مراقب اطراف‌تان باشید، چون شیادان و کلاهبرداران در کمین‌اند تا برای گردشگران حواس‌پرت و سرخوش دردسر ایجاد کنند. در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم تا سفری ایمن و خاطره‌انگیز را در استانبول ترکیه تجربه کنید.

بهترین اماکن اقامتی برای خانم‌های مجرد در استانبول


در استانبول اماکن اقامتی متعدد و شگفت‌انگیزی وجود دارد که مناسب بازدیدکنندگان است، اما بسته به اینکه به دنبال چطور محلی باشید، باید بهترین مکان را انتخاب کنید.
اگر به دنبال لذت بردن از زندگی شبانه و بارهای شهر هستید، به دنبال یک مهمانخانه یا هتل در شاخ طلایی یا نواحی گالاتا باشید.
اگر به دنبال جستجوی شهر قدیمی و میراثش از روم باستان هستید، منطقه سلطان احمد شما را به قلب قدیمی‌ترین بخش از استانبول می‌برد.

اتاق‌های مهمان‌خانه‌ها همواره دردسترس هستند و بهترین خوابگاه برای یک خانم‌های مجرد محسوب می‌شوند.
مهمانخانه چیرز بسیار خوش‌سابقه بوده و اتاق‌های خوابگاهی مختص خانم‌های مجرد را به مبلغ شبی 20 دلار در کنار اتاق‌های خصوصی دیگر، کرایه می‌دهد.
مهمان‌خانه آگورا نیز انتخاب فوق‌العاده و شناخته‌شده دیگری است که شبی بین 21 تا 31 دلار از شما کرایه می‌گیرد.
مهمانخانه استانپولی گزینه‌های ارزان‌قیمت‌تری دارد و خوابگاه‌های مخصوص خانم‌هایش از 13 دلار شبانه آغاز می‌شود.
اگر علاقه‌ای به مهمانخانه‌ها ندارید، اتاق‌های خصوصی مقرون‌به‌صرفه سوئیت‌ها حدوداً شبی 27 دلار برایتان آب می‌خورد.


بهترین جاذبه‌های گردشگری دیدنی استانبول


معماری استانبول فوق‌العاده بوده و در آنجا می‌توانید سبک و طرح‌های متعددی را از ایا صوفیه بیزانس گرفته تا برج گالاتای رومی بازدید کنید.
استانبول زادگاه گل لاله و پارک‌های سلطان احمد و امیرخان است که گل‌های درحال‌شکوفه بسیاری در فصل بهارش پیدا می‌شود.
اگر به بناهای باستانی علاقه داشته باشید، از کلیسای منجی مقدس در کورا لذت خواهید برد که به کمک دیوارنگاری‌ها و موزائیک‌ها چشم‌نواز تزئین شده است.

برخی اماکن دیدنی دیگر در استانبول که حتماً باید از آن‌ها بازدید کرد: مسجد آبی، بازار بزرگ و کروز بوسفر است.
گردشگرانی همچون خانم‌های مجرد می‌توانند در تورهای گروهی ثبت نام کنند و به کمک راهنماهای مجرب از شهر زیبای استانبول دیدن کنند.
اگر کمی حواس‌تان به بدن‌تان باشد می‌توانید در تورهای پیاده‌روی غذاطور ثبت نام کنید تا در مورد تاریخ، فرهنگ و زندگی محلی در کنار یک پیاده‌روی طولانی لذت‌ ببرید.
برای اینکه سفرتان با سایر دوستان‌تان کمی تفاوت داشته باشد، می‌توانید با کروز به تنگه بوسفر رفته و از مناظر خار‌ق‌العاده آن دیدن کنید.
به محله کادیکوی بروید و جوی کاملاً متفاوت، ترکیبی از معماری، فرهنگ زیبایی‌شناختی و انواع غذاها و بازارها را در آن تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


خوش‌مزه‌ترین غذاهای استانبول


غذاهای ترکی بسیار متنوع بوده و استانبول بلبشویی از فرهنگ‌های متفاوت است که در آن می‌توانید تاثیرگذاری‌اش را در بین غذاها و خیابان‌های مختص غذای آن شاهد باشید. 

در ادامه شما را با تعدادی از غذاهای سنتی استانبول که حتماً باید آن‌ها را امتحان کنید، آشنا می‌کنم:
کوفته خام: این غذا، نوعی تارتار گوشت خام محسوب می‌شود.
لحم‌عجین: نوعی پیتزای ترکی است که معمولاً با تاپینگ‌های متنوعی سرو می‌شود.
کوکورچ: یک ساندویچ گوشت درست‌شده از روده‌های گوساله که بسیار خوشمزه است.
کباب آدانا: یک کباب گوشت خیلی سنتی.
بالیک اکمک: یک ساندویچ ماهی بسیار دلچسب.
جدای همه این غذاها، در استانبول باید حتماً طعم بی‌نظیر و متفاوت قهوه ترک را بچشید.


گشت‌وگذار در استانبول


استفاده از شبکه حمل‌ونقل استانبول با در اختیار داشتن مسیرهای متعدد در مترو، اتوبوس، تراموا و کشتی‌ها برایتان بسیار گیج‌کننده خواهد شد. استانبول‌کارت بهترین راهکار پرداخت هزینه حمل‌ونقل‌تان خواهد بود چون می‌توانید آن را شارژ کرده و اگر با دوستان دیگر مجردتان به سفر می‌روید، می‌توانید برای آن‌ها نیز تا سقف معینی در سفرهای‌تان از یک کارت استفاده کنید.
استفاده از تاکسی در استانبول برای‌تان گران تمام خواهد شد و باید حتماً مراقب باشید که گیر راننده‌های منصف بیفتید نه آن‌هایی که قصدشان تیغ زدن شماست و همیشه همراهتان پول خورد برای مسافرت‌های کوتاه‌ درون‌شهری باشد.


نکات امنیتی قابل‌توجه برای سفر خانم‌های مجرد به استانبول


در استانبول یک دپارتمان پلیس مخصوص گردشگران بین مسجد ایاصوفیه و آب‌انبار باسیلیکا واقع شده است. اگر به مشکل برخوردید، حتماً به اینجا سر بزنید. 
در استانبول تقریباً امنیت کاملی برقرار است و سطح جرم و جنایت در آن پایین بوده، با این حال در محله‌های قدیمی مراقب جیب‌برها باشید.
بعد از ساعت 10 شب به تنهایی در حوالی میدان تکسیم قدم نزنید، علی‌الخصوص در خیابان اصلی استقلال. در تعطیلات نیز نباید تنها به آنجا بروید. مردان شاید به شما دست‌درازی نکنند، اما نگاه‌های بسیار خطرناکی دارند.

در شهر نباید اصلاً دامن کوتاه و کفش پاشنه بلند بپوشید. شما می‌بینید که دختران محلی انواع لباس‌‌ها را می‌پوشند، اما بهتر است که خودتان را از جلب توجه ناخواسته حفظ کنید.
مراقب باشید که همیشه شیادان و کلاه‌برداران علی‌الخصوص راننده تاکسی‌های استانبول در کمین‌تان نشسته‌اند و ترجیحاً به سراغ راننده تاکسی‌های پیرمرد بروید.
و همانند هر سفری به شهرهای بزرگ بهتر است که در بارها و کلوب‌ها خیلی بی‌احتیاطی نکنید و به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با دوستان‌تان به اینجور جاها بروید.


سطح انتظارات از رفتار مردان در استانبول


فرهنگ مردم استانبول با بیشتر کشورهای غربی تفاوت دارد. در بسیاری از نواحی گردشگری استانبول، مردانی هستند که به بازدیدکنندگان زن نزدیک می‌شوند یا به شکلی نامناسب سعی دارند آن‌‌ها را دنبال کنند.
اگر با موارد این‌چنینی برخورد داشتید، مودبانه از آن‌ها بخواهید تا دست از سرتان بردارند، و اگر بر رفتار ناشایست‌شان پافشاری کردند، به جایی بروید که افراد زیادی آنجا باشند. در چنین موقعیتی بهترین راه این است که به سراغ افسران پلیس‌ گردشگری بروید.

 

معرفی پلاژهای بانوان ترکیه

پلاژ بانوان ترکیه

پلاژ بانوان ترکیه کجاست؟ آیا پلاژ بانوان در ترکیه را می‌شناسید؟ آیـا دوست دارید از سواحل زیبای ترکیه و دریاهای شفاف آن لذت ببرید، اما به هر دلیلی در ساحل‌های عمومی و مختلط دیگر معذب هستید؟ آیـا مایل هستید یک روز گرم تابستانی خود را در پلاژ بانوان و در آرامش سپری کنید؟ آیا دوست دارید آزادانه و بدون هیچ محدودیتی بر روی ساحلی نرم و دلپذیر قدم بزنید یا در آب‌های زلال و تمیز آن بدون هیچ نگرانی شنا و یا آب‌تنی کنید؟

معرفی پلاژ بانوان ترکیه

کشور ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای گردشگران ایرانی است. موقعیت جغرافیایی، شرایط آب‌وهوایی و تاریخ کهن آن، از جمله دلایل محبوب بودن آن برای مقصد گردشگری است.  ترکیه کشوری بزرگ است که بخشی از آن در قسمت اروپایی قرار دارد. کشوری مسلمان که همه نوع افراد و با هر نوع دین، پوشش و باوری را در خود جای داده است و پذیرای همگان است. شهرهای ساحلی این کشور، با آب‌های زلال و کریستالی خود، منبع جذب گردشگران از سراسر دنیا است. با وجود انواع ساحل‌های دلپذیر و با امکانات باکیفیت، عده‌ای از بانوان ممکن است به دلایل خودشان از حضور در این ساحل‌ها خودداری کنند. الی گشت قصد دارد پلاژ بانوان ترکیه را که فقط مختص بانوان است، به شما معرفی کند. پس با ما همراه باشید.

پلاژ بانوان ترکیه

پلاژ بانوان ترکیه

این پلاژ، ساحلی است که فقط مختص بانوان است و هیچ مردی اجازه‌ی ورود به آنجا را ندارد. هدف از این نوع پلاژها تفکیک جنسیتی نیست، بلکه به نوعی احترام گذاشتن به عقاید دیگران به‌حساب می‌آید. پلاژ بانوان ترکیه برای زنان محجبه ترکی و یا توریست‌های مسلمانی که حاضر نیستند در مکان‌های عمومی و مختلط به تفریحات ساحلی بپردازند، ساخته شده است.

پلاژ بانوان ترکیه

تاریخچه پلاژ بانوان در ترکیه

در دهه ۱۹۳۰ میلادی و در زمان آتاتورک، در شهر آنتالیا، در ساحل‌های زیبای آن، بخش مخصوصی به‌عنوان پلاژ زنان وجود داشت که در آن زمان به آن‌ها “حمام زنانه” می‌گفتند. در دهه ۱۹۴۰ میلادی و با مرگ آتاتورک، این پلاژها هم جمع شدند. شهردار آنتالیا، افتتاح این پلاژ بانوان را هدیه‌ای به زنانی دانست که درخواست ایجاد پلاژهایی راحت و زنانه برای تفریح دارند.  سواحل آنتالیا در مجموع چیزی بیش از ۶۴۰ کیلومتر دارند و این پلاژ تنها نقطه‌ای است که به ساحل مختص بانوان اختصاص داده شده است. با ضرورت وجود این نوع پلاژها برای این قشر از جامعه، در آینده شاهد گسترش پلاژ بانوان در ترکیه خواهیم بود.

تاریخچه پلاژ بانوان در ترکیه

پلاژ ساحلی بانوان در آنتالیا

شهر زیبای آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه به‌شمار می‌رود که در جنوب غربی این کشور واقع شده است و از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک (Serik) و از غرب به شهر قورقودالی یا همان کورکوتلی (Korkuteli) محدود شده است.  آنتالیا یک شهر ساحلی روبه‌ رشد است که در آن امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته شده و همه ساله بازدید‌کنندگان بسیاری از سراسر دنیا به این شهر جذاب سفر می‌کنند. اولین پلاژ بانوان ترکیه، در این شهر زیبا افتتاح شده است.

علت افتتاح پلاژ ساحلی بانوان در آنتالیا

مندرس تورل شهردار آنتالیا، مسئله‌ی ضرورت این پلاژها را این‌طور بیان کرد: «عده‌ای از زنان ما ترجیح می‌دهند در پلاژهایی راحت تفریح کنند و ما باید امکان آن را برای این قشر از جامعه فراهم کنیم.» به همین دلیل اولین پلاژ بانوان ترکیه افتتاح شد و از ویژگی‌های بارز آن نبود هیچ مردی در این پلاژ است. حتی تمام کارکنان این پلاژ اعم از نجات‌غریق‌ها، همگی زن هستند.

ویژگی‌های پلاژ بانوان در آنتالیا

ویژگی‌های پلاژ بانوان در آنتالیا

بانوان در هر سنی، از کوچک تا میان‌سال، به‌خصوص بانوان محجبه می‌توانند در ساحل پلاژ اختصاصی، با آزادی کامل و خیال راحت راه بروند و از چشم‌انداز زیبای دریا لذت ببرند. در ساحل نزدیک به ۱۵۰ چتر قرار دارد که بهتر است همواره صبح زود به پلاژ بروید تا بتوانید از یکی از چترها استفاده کنید، چرا‌که بعد از آن به دلیل شلوغی پلاژ، پیدا کردن چتر دشوار خواهد شد.

گردشگران تور آنتالیا در صورتی‌که قصد دارند از پلاژ اختصاصی بانوان بازدید کنند، خوب است بدانند وجود هتل‌هایی مانند کروان پلازا و پورتو بلو در نزدیکی  پلاژ بانوان، مسیر دسترسی شما را به این پلاژ نزدیک‌تر کرده است. در صورتی‌که فاصله قابل توجهی تا پلاژ دارید، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی دسترسی مناسبی به پلاژ بانوان داشته باشید.

از آن جایی‌که پلاژ اختصاصی بانوان دولتی است، ورود به پلاژ برای بانوان رایگان بوده و هزینه‌ای بابت خدمات و امکانات گرفته نمی‌شود. این پلاژ همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر باز می‌باشد و پذیرای بانوان و گردشگران است.

پلاژ ساحلی بانوان در آنتالیا

شهر کوش آداسی

سواحل کوش آداسی بخشی از مکان‌های دیدنی و توریستی شهر بزرگ کوش آداسی در ترکیه است. کوش آداسی شهری با مجموعه سواحل جذاب توریستی خود، یکی از شهرهای شلوغ ترکیه است که در نزدیکی دریای اژه واقع شده است. سواحل این مجموعه اغلب شن و ماسه‌هایی نرم و طلایی‌رنگ به همراه آبی به شفافیت کریستال دارند. ساحل بانوان یکی از ساحل‌های زیبای موجود در شهر کوش آداسی است.

شهر کوش آداسی

ساحل بانوان در کوش آداسی

قبلا به طور مفصل با شهر کوش آداسی و سواحل زیبای آن آشنا شدیم. در کل، شهر کوش آداسی به دلیل پلاژها و سواحل خوب و دلپذیرش شهرت دارد و آب دریا در خط ساحلی تمام شهر تمیز و کریستالی است که یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن به‌شمار می‌آید. در این شهر، یک ساحل مخصوص بانوان، به نام ساحل بانوان (Ladies Beach) وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین، باکیفیت‌ترین، تمیزترین، مهیج‌ترین و دیدنی‌ترین ساحل این جزیره به‌شمار می‌رود و دومین پلاژ بانوان در ترکیه حساب می‌شود.

  • امکانات ساحل بانوان در کوش آداسی

ساحل بانوان با کیفیت بسیار بالایی طراحی شده است و در این ساحل زیبا، امکانات ورزش‌های آبی مانند شنا، غواصی، بازی، سرگرمی‌های دریایی و اسکی روی آب وجود دارد که گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب کرده است. ساحل بانوان در ترکیه به ساحل کادینلار هم شناخته می‌شود و به دلیل طرفداران بسیارش به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین سواحل کوش آداسی محسوب می‌شود.

این ساحل با شن‌های ساحلی نرم و دلپذیر، یک کیلومتر طول دارد و یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین مناظر و مناطق محسوب می‌شود که در طول سال بانوان بسیاری از ترکیه و کشورهای مختلف را به‌سوی این سواحل جذب می‌کند. البته نکته‌ی قابل توجهی که لازم است بدانید این است که این ساحل دیگر فقط مختص بانوان نیست و در حال حاضر به‌عنوان ساحل و یک تفرجگاه خانوادگی به‌حساب می‌آید و استفاده از آن برای همگان آزاد است. زمانی استفاده از این ساحل فقط مختص به بانوان بود اما حالا این ساحل به یکی از بهترین سواحل کوش آداسی و مقاصد گردشگری تبدیل شده است و این نام از گذشته همچنان بر روی این ساحل مانده است.

 

در کنار این ساحل به جزء تفریحات آبی، امکانات توریستی، تفریحی، رستوران و کافه‌های مختلفی وجود دارد تا تمام امکانات را برای گردشگران فراهم کرده باشد و مردم در کنار ساحل بانوان و دیگر سواحل کوش آداسی از آب‌های زلال و ساحل‌های شنی نهایت استفاده را ببرند.

امکانات ساحل بانوان در کوش آداسی

نتیجه‌گیری

پلاژ بانوان در ترکیه پدیده‌ای نسبتا جدید محسوب می‌شود. اولین پلاژ مختص بانوان در شهر آنتالیا و توسط شهردار این شهر افتتاح شده است. شهردار آنتالیا، این ساحل را هدیه‌ای به زنانی که خواستار چنین ساحلی بودند، دانست. وجود چنین پلاژ بانوان ترکیه برای جذب زنان محجبه این کشور و گردشگران مسلمان که مایل هستند در مکانی راحت و جدا باشند، امری ضروری است.  این پلاژ در آنتالیا چیزی از دیگر سواحل رویایی شهر کم ندارند و تمام امکانات و تجهیزات تفریحی و راحتی فراهم است، با این تفاوت که هیچ مردی اجازه‌ی ورود به این ساحل را ندارد. الی گشت با معرفی پلاژ بانوان ترکیه، این نوید را به بانوانی می‌دهد که به دنبال تجربه‌ای مفرح و آزادانه در چنین ساحلی هستند.

 

سوالات متداول

۱. آیا ورود به این پلاژ در هر ساعتی از روز رایگان است؟

بله چون پلاژ اختصاصی بانوان دولتی است و ورود به پلاژ برای بانوان رایگان بوده و هزینه‌ای بابت خدمات و امکانات گرفته نمی‌شود.

۲. ساعت بازدید پلاژ بانوان در آنتالیا چه زمانی است؟

همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر باز می‌باشد و پذیرای بانوان و گردشگران است.

۳. آیا ساحل بانوان در شهر کوش آداسی، در حال حاضر فقط مختص بانوان است؟

خیر. زمانی استفاده از این ساحل فقط مختص به بانوان بود اما در حال حاضر به‌عنوان ساحل و تفرجگاه خانوادگی به‌حساب می‌آید و استفاده از آن برای همگان آزاد است.

۴. آیا این نوع سوال مختص بانوان، در ترکیه بیشتر خواهند شد؟

از آنجایی که ترکیه کشوری مسلمان است و تعداد زنان محجبه در این کشور کم نیستند، در آینده امکانات بیشتری برای این دسته از بانوان در نظر خواهند گرفت.

 

10 توصیه مفید برای بانوان در سفر به ترکیه

ترکیه سطح امنیت خوبی در بین کشورهای آسیایی و اروپایی دارد. به همین دلیل گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌کنند که یک دسته از آنها بانوان هستند. در سال گردشگران زن بسیاری به صورت انفرادی یا بک پکری به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌کنند و خاطرات سفرشان را در قالب سفرنامه‌ها ثبت می‌نمایند. ما نیز در این سفر مجازی از فاینداتور قصد داریم با بیان 10 نکته کاربردی به شما بانوان گرامی، سفرتان را لذت‌بخش‌تر کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

ترکیه برای سفر بانوان مناسب است؟

ترکیه کشوری‌ست با مردمی بافرهنگ و میهمان‌نواز. در این سرزمین دیدنی‌های متنوع تاریخی و طبیعی وجود دارد که سبب شده تا توجه گردشگران خارجی به سمت سفر به این کشور زیبا جلب شود. ترکیه برای ماجراجویان نیز مقصد مناسبی به حساب می‌آید زیرا هرگوشه‌اش جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. این کشور از امنیت خوبی برخوردار است و امکانات مناسبی از قبیل هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی را در اختیار میهمانانش قرار می‌دهد به همین خاطر هر سال بر شمار طرفدارانش افزوده می‌شود.
از آنجا که ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی فاصله‌ی کمی با ایران دارد هموطنانمان نیز علاقه‌مند به سفر به این مقصد زیبا هستند. حتما شما هم درباره‌ی ترکیه و بناهای دیدنی آن زیاد شنیده‌اید و بسیاری از این مباحث برایتان تکرار مکررات است. بنابراین در این مطلب قصد داریم از بُعد دیگری به ترکیه نگاه کنیم؛ می‌خواهیم بدانیم که بانوانی که به این دیار می‌روند بهتر است چه نکاتی را بدانند تا سفر لذتبخش‌تری داشته باشند و در نهایت متوجه شویم که آیا ترکیه برای خانم‌ها مقصد مناسبی به حساب می‌آید یا خیر. اگر قصد خرید تور ترکیه  را دارید تا انتهای این مطلب همراهمان باشید تا توصیه‌هایی کارآمد را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

لباس رسمی در ترکیه

استانبول مقصد اصلی گردشگران خارجی در ترکیه است، این شهر در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و نیمی از آن جزو خاک اروپا و نیم دیگر در آسیاست؛ پس در این شهر نوع لباس‌ها برگرفته از فرهنگ مردم هردوی این قاره‌هاست. از این گذشته بسیاری از مردم ساکن در استانبول مسلمان هستند و حجاب برایشان حایز اهمیت است با این تفاسیر توصیه می‌شود که بانوان در سفر به ترکیه و به‌ویژه شهر استانبول، لباسی بپوشند که تا حدودی رسمی باشد و زانوها و شانه‌هایشان را بپوشاند.
توجه داشته باشید که داشتن حجاب در ترکیه قانون نیست اما نوعی احترام به بومیان محسوب می‌شود. فراموش نکنید که داشتن حجاب و پوشاندن موها در هنگام ورود به مساجد الزامی‌ست. اگر به دنبال لباسی مناسب برای سفرتان به ترکیه هستید شلوار جین و لباس آستین بلند انتخاب خوبی‎ست. توصیه می‌شود در هنگام خرید از بازارها و یا بازدید از اماکن مذهبی علاوه بر نوع پوشاک به سایر اعتقادات مردم محلی نیز احترام بگذارید.

در ترکیه با روسری یا بی روسری؟

بانوان مسلمان ایرانی شاید در سفر به ترکیه نگران حفظ حجابشان باشند؛ در این رابطه باید بگوییم که جای نگرانی نیست زیرا بسیاری از اهالی این کشور مسلمانند و حجابشان را رعایت می‌کنند. به عبارت دیگر در ترکیه اجباری برای رعایت کردن یا نکردن حجاب وجود ندارد.
از دیگر نکاتی که بانوان باید در سفرشان به ترکیه به خاطر داشته باشند، این است که در آوردن کفش و پوشیدن روسری به هنگام ورود به مساجد الزامی‌ست و در صورت تخطی از این قوانین اجازه‌ی ورود به بنا را نخواهند داشت. از آنجایی که اغلب قسمت زیادی از سفر به ترکیه به دیدن اماکن مذهبی اختصاص می‌یابد، بهتر است پوشش مناسبی داشته باشید.

در ترکیه چطور رفتار کنیم؟

در سفر به ترکیه پیشنهاد می‌شود که هم‌رنگ جماعت شوید، به این معنا که رفتارهایی انجام ندهید که باعث دلخوری بومیان شود. با کمی دقت به نوع برخورد بومیان با یکدیگر متوجه خواهید شد که بهتر است رفتار شما چگونه باشد. برای مثال در این کشور هم مانند بسیاری از کشورهای مسلمان‌نشین بهتر است که از انجام رفتارهای عاشقانه در ملاعام خودداری کنید. برای هم‌رنگ شدن با جماعت ساکن در ترکیه بهتر است که از لبخند زدن به مردان غریبه هم بپرهیزید.

برقراری ارتباط با مردم ترکیه

برای داشتن سفری به یادماندنی‌تر پیشنهاد می‌شود که سر صحبت را با مردم بومی باز کنید. سوال درباره‌ی عادات رفتاری یا مناطق محبوب گردشگری شهر می‌توانند موضوعات خوبی برای باز کردن سر صحبت باشند. اگر درونگرا و خجالتی هستید و علاقه‌ای به آغاز صحبت با غریبه‌ها ندارید می‌توانید با یک جستجوی کوتاه در گوگل در گروه‌های عکاسی محلی شرکت کرده یا تورهای گردشگری و پیاده‌روی را خریداری کرده و با دیگران ارتباط برقرار کنید.
صحبت کردن با مردم محلی علاوه بر این که شما را از تنهایی در می‌آورد با عادت‌ها و فرهنگ بومیان نیز آشنا می‌کند. از یاد نبرید که کافه‌های کوچک و محلی شهرها هم مکان‌های خوبی برای برقراری ارتباط با مردم بومی هستند زیرا علاوه بر چشیدن طعم نوشیدنی‌های ناب با فرهنگ مردم ترکیه هم بیشتر عجین خواهید شد.

آداب و رسوم خانواده های ترکیه

ملاقات با خانواده‌های بومی در ترکیه یا وارد شدن به جمع دوستانه‌ی ترک‌ها می‌تواند به یک تجربه‌ی فراموش نشدنی تبدیل شود. حتما می‌دانید که ترک‌های ترکیه مانند ما ایرانی‌ها مردمانی میهمان‌نواز هستند به همین دلیل ممکن است در طی سفرتان به این کشور با تعارف‌های متعددی از سوی‌شان روبه‌رو شوید که شما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کنند. پذیرفتن این نوع دعوت‌ها از سوی شما کار بدی نیست و می‌تواند بسیار جالب باشد اما خوب است که یک هدیه‌ی کوچک با خود به همراه ببرید تا نشان قدردانی شما باشد.
غذاهای محلی که توسط بانوان ترک تهیه می‌شوند بسیار خوشمزه هستند و می‌دانیم که آنها غذاهای سالم‌تری را به نسبت رستوران‌ها در اختیارمان می‌گذارند؛ پس قبول کردن دعوت صرف غذا در این کشور امر بدی نیست. در همین راستا باید بگوییم که حتما در هنگام ورود به خانه‌های ترکان کفش‌هایتان را از پا در بیاورید و در آماده کردن سفره‌ی غذا به صاحبان خانه کمک کنید. همین وقت بهترین زمان برای یادگیری اطلاعات مفید درباره‌ی خوراکی‌های ترکی‌ از بانوان باسلیقه‌ی ترک است.

مراقبت از سلامتی در ترکیه

به بانوان عزیز پیشنهاد می‌شود که برای حفظ سلامتیشان با خود دستمال توالت همراه داشته باشند زیرا ممکن است برخی از توالت‌های عمومی در این کشور دارای دستمال نباشند. حتی برخی به شوخی می‌گویند که دستمال توالت در ترکیه حکم طلا را دارد. البته در چند سال گذشته وضعیت سرویس‌های بهداشتی در شهرهای مختلف ترکیه به میزان زیادی بهبود یافته است اما بازهم همراه داشتن دستمال توالت به بانوان توصیه می‌شود.

کارت شناسایی ترک

به بانوانی که به زبان ترکی تسلط ندارند، پیشنهاد می‌کنیم که از محل اقامت خود یک کارت بگیرید و آن کارت را در همه‌جا همراه داشته باشید. بسیاری از تابلوهای راهنما در ترکیه به زبان ترکی استانبولی هستند بنابراین امکان گم شدن شما وجود دارد. کارت هتل‌ها کمک می‌کند که در صورت لزوم آن را به بومیان یا رانندگان تاکسی نشان داده و به محل سکونتتان برگردید.
همچنین می‌توانید مسیر هتل به یکی از دیدنی‌های مشهور شهر را یاد بگیرید و به خاطرتان بسپارید و در صورت گم شدن نام آن جاذبه‌ی مشهور را به زبان آورده و از دیگران برای رسیدن به مقصد کمک بخواهید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی

چند کلمه‌ی ترکی را یاد بگیرید. این موضوع باعث می‌شود تا با به کارگیری کلمات در مقابل بومیان بر لبانشان لبخند بنشانید و بتوانید از آنها کمک بگیرید. لازم نیست عبارت‌های سخت را انتخاب کنید، یک سلام، خداحافظی یا عصربخیر هم کمکتان خواهد کرد.
این روزها اپلیکیشن‌های متعددی در بازار وجود دارند که شما را برای یادگیری زبان‌های مختلف یاری می‌کنند و با نصب آنها می‌توانید کمی ترکی بیاموزید. اگر نصب برنامه برایتان دشوار است با یک جستجوی کوتاه در وبسایت‌های گوناگون به هدفتان برسید.

وسایل نقلیه و بانوان در ترکیه

در ترکیه رسم بر این است که بانوان قسمت جلوی اتوبوس می‌نشینند و در تاکسی‌ها هم در صورت امکان صندلی جلو را انتخاب می‌کنند. این موضوع به خاطر حفظ امنیت خانم‌هاست تا در صورت بروز هرگونه مشکل، راننده بتواند از آنها حفاظت کند. باید بدانید که گاهی پیش می‌آید که در هنگام شب برخی مردها صندلی‌های جلوی اتوبوس را اشغال می‌کنند؛ اگر این موضوع برای شما پیش آمد و مردی کنارتان نشست و از این موضوع ناراحت شدید، کافی‌ست با صدای بلند اعتراضتان را اعلام کنید، طوری که سایر مسافران اعتراض شما را بشنوند. با این کار با آن مرد برخورد شده و شما می‌توانید با خیالی آسوده به سفرتان ادامه بدهید.

از دیگران کمک بگیرید

مردم ترکیه اغلب با روی خوش با گردشگران خارجی برخورد کرده و تا جایی که برایشان مقدور باشد به آنها کمک می‌کنند. این موضوع بخشی از آداب آنهاست پس اگر شما به تنهایی به ترکیه سفر می‌کنید و یک خانم هستید از کمک گرفتن ترسی نداشته باشید. تصور این که ترک‌ها قصد سو استفاده از شما را دارند، اشتباه است و باید بدانید که آنها به هر توریستی کمک می‌کنند. دلیل این کار به فرهنگ آنان برمی‌گردد. همچنین باید بدانید که درآمد ترکیه به میزان زیادی از صنعت گردشگری‌ تامین می‌شود و همه‌ی اهالی این کشور در تلاش هستند تا رضایت گردشگران را جلب کنند.
 

چند نکته مهم و ضروری که خانم ها قبل از سفر به استانبول باید بدانند

استانبول یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی دنیاست و این حقیقتی است که بر هیچ کسی پوشیده نیست. این شهر پر از مراکز خرید و فروشگاه های لوکس و جذاب است و به خاطر همین هم هست که توریستان متعددی از سراسر دنیا به سفر به استانبول علاقه نشان می دهند و معمولا خانم هایی که به استانبول سفر می کنند، شیفته آن می شوند. در ادامه چند نکته را به شما یادآوری می کنیم که خانم ها قبل از سفر به استانبول باید بدانند. با زیما سفر همراه باشید.

استانبول شهری است که تلاقی فرهنگ ها به خوبی در آن دیده می شود

استانبول در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و در حقیقت این تنگه بسفر است که این شهر را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تبدیل کرده است. همین مساله باعث شده که ترکیب جالبی از فرهنگ های آسیایی و اروپایی در استانبول دیده شود و همین مساله باعث جذابیت هر چه بیشتر استانبول به عنوان یک مقصد گردشگری شده است. از این گذشته، استانبول یک شهر توریستی است و مردم کشورهای مختلف دنیا با فرهنگ ها و اعتقادات مختلف به استانبول سفر می کنند. با این حساب، می توانیم بگوییم که استانبول یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای دنیاست و به خاطر همین هم به شما توصیه می کنیم که با این دید به استانبول سفر کنید تا از دیدن فرهنگ های مختلف در کنار هم تعجب نکنید.

در مساجد استانبول رعایت حجاب الزامی است

جالب است که بدانید در استانبول مساجد زیادی با معماری های بسیار خاص و منحصر به فرد وجود دارد. در واقع این مساجد جزئی از جاذبه های گردشگری استانبول هستند و واقعا حیف است که فرصت بازدید از آن ها را در تور استانبول از دست بدهید. نکته ای که در مورد بازدید از مساجد استانبول وجود دارد این است که باید برای بازدید از آن ها، حجاب خود را رعایت کنید.

در انتخاب منطقه اقامتتان در استانبول دقت کنید

 

استانبول شهر بسیار بزرگی است و این بدین معنی است که یک اشتباه در انتخاب لوکیشن هتلتان می تواند باعث اتلاف بیش از حد وقت شما برای ترددتان در استانبول شود. به خاطر همین هم به شما توصیه می کنیم که حتما با توجه به علایقتان، منطقه هتلتان را انتخاب کنید و حتما بررسی های لازم را در مورد نحوه دسترسی هتل مورد نظرتان به دیگر مناطق استانبول، انجام دهید. برای مثال اگر از خرید خوشتان می آید، بهتر است که در منطقه ای از استانبول اقامت کنید که به مراکز خرید استانبول دسترسی خوبی داشته باشد و اگر از بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استانبول خوشتان می آید، بهتر است که اقامت در قلب تاریخی استانبول را انتخاب کنید.

از وسایل حمل و نقل مناسب برای تردد در استانبول انتخاب کنید

 

استانبول یک خط تراموای مدرن دارد که از منطقه شهر قدیمی استانبول می گذرد و از کنار برج گالاتا، منطقه کاراکوی و تنگه بسفر در بخش اروپایی استانبول نیز عبور می کند. استانبول یک مترو مدرن هم دارد که به مناطق جدیدتر مسکونی و تجاری استانبول سرویس می دهد. یک سری اتوبوس و تاکسی محلی نیز در استانبول وجود دارد که بعضی از توریستان، استفاده از آن ها را برای ترددشان در استانبول ترجیح می دهند. یادتان باشد که هر کدام از این وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و شما باید بسته به شرایطتان، یکی از آن ها را برای ترددتان در استانبول انتخاب کنید. یک نکته مهم اینکه معمولا هزینه کرایه تاکسی در استانبول بالا است و توصیه اکید ما به شما این است که حتما قبل از اینکه سوار تاکسی های استانبول شوید، در مورد مبلغ کرایه با راننده تاکسی مذاکرات لازم را انجام دهید.

زمان کافی را به خرید در استانبول اختصاص دهید

صنعت پوشاک استانبول بسیار قوی است و همین مساله باعث شده است که خیلی از توریستان برای خرید به استانبول سفر کنند. یادتان باشد که مراکز خرید و بازارهای استانبول بسیار متنوع هستند و به همین خاطر حتما باید زمان کافی را به خرید در استانبول اختصاص دهید و اصلا برای خرید در این شهر عجله به خرج ندهید.

سعی خود را برای گرفتن تخفیف در مراکز خرید استانبول به کار بگیرید

درست است که قیمت یک سری از اجناس و لباس ها در بعضی از مراکز خرید استانبول ثابت است و امکان گرفتن تخفیف برای خرید آن ها وجود ندارد؛ اما در کنار آن ها، یک سری بازار و مرکز خرید دیگر هم در استانبول وجود دارد که شما می توانید با به کارگیری مهارت تخفیف گرفتنتان، خرید  بسیار مقرون به صرفه ای را در آن ها انجام دهید. به شما توصیه می کنیم که در چنین بازارها و مراکز خریدی، اصلا اشتیاق خود را برای خرید به فروشنده ها نشان ندهید و تمام تلاش خود را برای کم کردن قیمت پیشنهادی فروشنده ها به کار بگیرید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

زندگینامه و معرفی آثار فرزاد دلیری

2 روز پیش

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

9 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

10 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

2 هفته پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

3 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

سفر در اردیبهشت

6 روز پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

4 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

1 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

1 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش