بازدید 232
0

هر آنچه که باید در مورد پروژه بزرگ سعودی Neom بدانید (قسمت سوم)

مگا شهر لاین در عربستان سعودی

عربستان سعودی نقض حقوق بشر نئوم را در پاسخ به گزارش سازمان ملل رد می کند

عربستان سعودی رسما به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد انتقاد از احکام اعدام برای سه مرد مرتبط با پروژه بزرگ نئوم پاسخ داد در نامه ای از سوی نمایندگی دائم پادشاهی عربستان سعودی به سازمان ملل، سه مرد به دلیل انتقاد از اخراج برای پروژه نئوم به اعدام محکوم شدند و ادعا کردند که آنها تروریست های مرتبط با سازمان های داعش و القاعده هستند.

در این پاسخ آمده است: «اطلاعات مندرج در این ارتباط مشترک نادرست است و حاوی ادعاها و ادعاهای نادرستی است که صرفاً مبتنی بر اطلاعات دریافتی از منبع بدون دلیل یا مدرک است».

در بیانیه مشترک ادعا شده است که مجازات های تعیین شده برای افراد مذکور صرفاً برای ابراز مخالفت با اخراج ها بوده است که کاملاً صحت ندارد.

عربستان سعودی مدعی شد مردانی به دلیل “حمایت از دو گروه تروریستی” محکوم شده اند

این نامه 27 صفحه ای به تشریح اتهامات علیه شادلی بن احمد الحویتی، ابراهیم بن صالح الحویتی و عطالله بن موسی الحویتی می پردازد که سازمان حقوق بشر ALQST گزارش داد که پس از «اخراج اجباری» از نئوم به اعدام محکوم شده اند . سایت در اکتبر 2022.

در این بیانیه آمده است که پسرعموها که بخشی از قبیله حویطات هستند، به دلیل “پیوستن به یک نهاد تروریستی که به دنبال فساد کشور از طریق قیام مسلحانه علیه دولت است”، داشتن سلاح برای استفاده در فعالیت های تروریستی، “تحریک برای مشارکت در فعالیت های تروریستی” دستگیر و محاکمه شدند. اقدامات تروریستی» و «حمایت از دو گروه تروریستی (داعش و القاعده)».

وی افزود که ابراهیم الحویتی علاوه بر این به «تامین مالی تروریسم و ​​تامین سلاح و مهمات به تروریست ها برای استفاده در عملیات تروریستی» متهم و محکوم شد.

احکام اعدام در انتظار تصمیم دیوان عالی کشور

در این نامه تایید شده است که این سه نفر به اعدام محکوم شده اند و این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شده است. بر اساس این نامه، این تصمیم اکنون در دادگاه عالی “در انتظار” است.

این احکام اعدام در ماه می سال جاری مورد انتقاد شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار گرفت. بیانیه منتشر شده توسط این سازمان نسبت به اعدام های قریب الوقوع ابراز نگرانی کرده و از مقامات سعودی خواسته است که این اعدام ها را انجام ندهند.

کارشناسان گفتند: «طبق قوانین بین‌المللی، کشورهایی که هنوز مجازات اعدام را لغو نکرده‌اند، می‌توانند آن را فقط برای «جدی‌ترین جنایات» که شامل قتل عمدی است، اعمال کنند. ما معتقد نیستیم که اقدامات مورد بحث این آستانه را برآورده کند.»

کارشناسان سازمان ملل همچنین از اخراج اجباری گزارش شده در سایت نئوم انتقاد کردند تا راه را برای این پروژه باز کند.

کارشناسان می‌گویند: با توجه به شرایط، نمی‌توانیم شرایط رایزنی و رضایت رایگان، قبلی و آگاهانه اهالی هویتات سه روستا را رعایت کرده باشیم.

بیش از 6000 نفر برای Neom نقل مکان کردند

در واکنش به این گزارش ها، نمایندگی دائمی پادشاهی عربستان سعودی در سازمان ملل، اخراج اجباری را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: «روش اخراج یا جابه‌جایی اجباری در پروژه‌های نئوم یا سایر پروژه‌ها، صرف نظر از اینکه جمعیت دارای مدرک مستندی مبنی بر مالکیت دارایی مطابق با الزامات قانونی دارند یا ندارند، اعمال نمی‌شود».

روند جابجایی جمعیت از چند مرحله گذشت که با جلسات مشاوره آغاز شد و سپس پذیرایی شهروندان و سپس ارائه مداخلات توسعه ای انجام شد.

بر اساس این نامه، یک هزار و 143 خانواده که مجموعاً 6 هزار و 360 نفر را شامل می شود، تاکنون به دلیل پروژه نئوم جابجا شده اند.

دولت مدعی است که این افراد برای خانه ها و دارایی های غیرمنقول خود غرامت کامل دریافت کرده اند.

در این بیانیه آمده است که این مبالغ توسط “یک کمیته بی طرف متشکل از اعضای چندین سازمان دولتی و همچنین دو عضو مستقل” تعیین شده است.

بیش از 1000 شکایت دریافت شده است 

همچنین بیان کرد که افرادی که تحت تأثیر پروژه نئوم قرار گرفته اند می توانند شکایت خود را به هیئت رسیدگی به شکایات ارائه کنند. بر اساس این نامه، این سازمان 1352 شکایت “در زمینه های مختلف از صاحبان املاک و ساکنان متاثر از جابجایی” دریافت کرده است.

نئوم به ابتکار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در زمینی به مساحت 10200 مایل مربع در شمال غربی این کشور در حال توسعه است.

این بخشی از برنامه چشم انداز 2030 عربستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور و کاهش وابستگی آن به نفت است و شامل شهری به طول 170 مایل به نام The Line می شود.

در مستندی که اخیراً بر این پروژه متمرکز شده است، محمد بن سلمان ادعا کرد که این شهر برای اسکان جمعیت رو به رشد عربستان سعودی ضروری است.

وی گفت: «جمعیت عربستان سعودی از امروز به 33 میلیون نفر خواهد رسید، در سال 2030 چیزی بین 50 تا 55 میلیون نفر».

در سال 2030، ما به ظرفیت کامل زیرساخت های فعلی عربستان سعودی خواهیم رسید.

The Line در کنار اینکه یکی از بزرگترین پروژه های جهان است، یکی از بحث برانگیزترین پروژه ها نیز می باشد. همراه با نقض حقوق بشر،  به دلیل ادعاهای پایداری و زیست پذیری آن مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است .

پیتر فرانکنتال از عفو بین‌الملل در گفتگو با Dezeen  گفت که شرکت‌هایی که بر روی Neom کار می‌کنند با یک “معضل اخلاقی” روبرو هستند  و باید در مورد ادامه مشارکت خود در این پروژه “دوباره فکر کنند”.

رندر نماهای آینه ای The Line

Adjaye Associates، Coop Himmelb(l)au و Morphosis در میان معمارانی که روی The Line کار می کنند نام برده می شود.

تام ریونسکرافت |   61 نظر

استودیوهای معماری بین المللی از جمله Adjaye Associates ،  Morphosis ، Studio Fuksas و Coop Himmelb(l)au در نمایشگاه ریاض به عنوان کار بر روی ابرشهر The Line در عربستان سعودی معرفی شده اند .

 

این ابرشهر به طول 170 کیلومتر که در حال حاضر در عربستان سعودی در حال ساخت است ، توسط استودیوهای بین المللی متعددی طراحی شده است که طبق گزارش ها، هر یک از این مراکز در یک بخش 500 متری کار می کنند.

Coop Himmelb(l)au، Peter Cook و Studio Fuksas نیز در میان معمارانی به نام

بر اساس گزارش مجله معماران ، در نمایشگاه The Line که در حال حاضر در ریاض، عربستان سعودی به نمایش گذاشته شده است، نام دوازده استودیو معماری وجود دارد .

مدت‌ها شایعه شده است که شرکت معماری آمریکایی Morphosis که توسط معمار برنده جایزه معماری پریتزکر تام ماین رهبری می‌شود، این طراحی را رهبری می‌کند. استودیو وقتی از Dezeen در مورد دخالتش پرسیده شد از اظهار نظر خودداری کرد.

در کنار مورفوسیس، از 11 استودیو دیگر نیز در این نمایشگاه نام برده شد.

این استودیوها شرکت‌های آمریکایی Pei Cobb Freed & Partners، Tom Wiscombe Architecture، Oyler Wu Collaborative و HOK هستند . استودیوهای انگلستان Adjaye Associates و  Peter Cook ‘s CHAP. استودیوهای اتریش Coop Himmelb(l)au و Delugan Meissl Associated Architects. تمرین ایتالیایی  Studio Fuksas ; و استودیوهای هلندی UNStudio و OMA .

با این حال، نمایندگان OMA و UNStudio به Dezeen گفتند که استودیوها روی پروژه کار نمی کنند اما در مراحل اولیه آن در یک مسابقه طراحی شرکت کردند.

میزان مشارکت استودیوهای دیگر در این پروژه مشخص نیست.

Dezeen برای اظهار نظر با Adjaye Associates، Pei Cobb Freed & Partners، Oyler Wu Collaborative، CHAP، Delugan Meissl Associated Architects، UNStudio و Studio Fuksas تماس گرفته است. HOK از اظهار نظر خودداری کرد.

The Line که سال گذشته رونمایی شد ، برای اسکان نه میلیون نفر طراحی شده است. 170 کیلومتر در سراسر منطقه نئوم در جنوب غربی عربستان امتداد خواهد داشت، اما عرض آن فقط 200 متر است و با نماهای آینه ای به ارتفاع 500 متر محصور می شود.

نئوم به دلیل حقوق بشر و پایداری مورد انتقاد قرار گرفت

این پروژه به دلیل ادعاهای پایداری و زیست پذیری آن به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است . همچنین گزارش هایی مبنی بر نقض حقوق بشر ضمیمه این پروژه با سازمان حقوق بشر ALQST گزارش شده است که  سه مرد را که به زور از سایت نئوم اخراج کرده اند به اعدام محکوم شده اند .

طارق قدومی، مدیر اجرایی برنامه‌ریزی شهری نئوم در گفت‌وگو با Dezeen در گفت‌وگو با Dezeen، از این پروژه دفاع کرد و گفت که این پروژه “شیوه زندگی فعلی ما را انقلابی می‌کند” و در طول عمرش صفر خواهد بود .

خط یکی از عناصر پروژه گسترده‌تر Neom را تشکیل می‌دهد که پس از تکمیل شامل 10 منطقه خواهد بود. در کنار The Line، یک شهر بندری شناور هشت ضلعی  و یک جزیره تفریحی طراحی شده توسط استودیوی معماری Luca Dini Design and Architecture در نظر گرفته شده است .

یک پیست اسکی که توسط UNStudio، استودیوی بریتانیایی Zaha Hadid Architects، استودیوی آمریکایی Aedas، استودیوی آلمانی LAVA و استودیوی استرالیایی Bureau Proberts طراحی شده است نیز بخشی از این پروژه را تشکیل خواهند داد.

این مقاله اصلاح شد تا منعکس کننده این واقعیت باشد که UNStudio تأیید کرده است که در حال حاضر روی The Line کار نمی کند.

زومیت برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

8 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

9 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

زندگینامه و معرفی آثار حسین امانت

1 سال پیش

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

4 روز پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

1 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

2 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت دوم

3 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار مس در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار مس در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش