سفر در اردیبهشت
نوشته شده توسط نگاره
2 روز پیش
بازدید 149
0

هر آنچه که باید در مورد پروژه بزرگ سعودی Neom بدانید (قسمت دوم)

شهر عربستان سعودی The Line به طول 170 کیلومتر.

معماران The Line معرفی شدند

 

استودیوهایی از جمله Adjaye Associates، Morphosis، Studio Fuksas و Coop Himmelb(l)au در حال کار بر روی ابرشهر The Line در عربستان سعودی نامگذاری شدند .

 

در مجموع، 12 استودیو معماری در نمایشگاهی که در ریاض به نمایش گذاشته شد، به این ابرشهر به طول 170 کیلومتر که در حال حاضر  در عربستان سعودی در حال ساخت است، نامگذاری شد.

در کنار Adjaye Associates، Morphosis، Studio Fuksas و Coop Himmelb(l)au، این شامل Pei Cobb Freed & Partners، Tom Wiscombe Architecture، Oyler Wu Collaborative، HOK، استودیوی پیتر کوک CHAP، Delugan Meissl Associated Architects، Studio Fuksas، ONStu بود. .

نمایندگان OMA و UNStudio به Dezeen گفتند که استودیوها روی این پروژه کار نمی کنند اما در مراحل اولیه آن در یک مسابقه طراحی شرکت کردند.

نصب عایق دیوار
معماران بریتانیایی به Dezeen گفتند که مقاوم سازی یک مصالحه است

با توجه به موضوع داغ بودن عایق کاری، ما با تعدادی از معماران بریتانیایی صحبت کردیم که اخیراً بازسازی های خود را با انرژی انجام داده اند تا نظرات آنها را دریافت کنیم.

به گفته معماران، بازسازی موثر موجودی مسکن قدیمی بریتانیا در برابر تلفات حرارتی کنترل نشده، مستلزم “سازش بین عملکرد و میراث” است.

رضوانی موتورز از «تهاجمی ترین خودروی جهان» رونمایی کرد.
رضوانی موتورز از “تهاجمی ترین SUV جهان” رونمایی کرد.

در اخبار خودرو، رضوانی موتورز از خودرویی که به عنوان «تهاجمی‌ترین SUV جهان» توصیف می‌شود ، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی از جمله دستگیره‌های درب برقی و آینه‌های بال‌دار اسپری فلفل رونمایی کرد.

با نگاهی به آینده رانندگی، نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه MIT آمریکا نشان داد که پذیرش جهانی خودروهای خودران احتمالاً افزایش عمده ای در انتشار کربن ایجاد خواهد کرد .

جایگزین آجر
ما هفت آجر جایگزین گرد کردیم

با تلاش معماران، طراحان و محققان مواد برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با ساخت و ساز، بسیاری از مصالح ساختمانی در حال بررسی مجدد هستند.

ما هفت جایگزین آجری را گردآوری کردیم که هدف آنها پایداری بیشتر از آجرهای رسی سنتی است که در کوره های فسیلی پخته می شوند.

کریس هیلدری معمار بریتانیایی
کریس هیلدری، بنیانگذار ProxyAddress، در یک مصاحبه اختصاصی با Dezeen صحبت کرد

این هفته همچنین با کریس هیلدری، بنیانگذار ProxyAddress صحبت کردیم ، او به Dezeen گفت که معماران وظیفه دارند از مهارت های خود برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کنند.

معمار بریتانیایی شرکت خود را در سال 2018 با هدف ارائه آدرس ثابت به افرادی که بی خانمانی را تجربه می کنند، تأسیس کرد.

نمای بیرونی پسوند تیت مدرن در کنار مسکن نئو بانک ساید
تیت مدرن نبرد طولانی مدت خود در خصوص حفظ حریم خصوصی با ساکنان اطراف را از دست داد

در لندن، گالری تیت مدرن در نبرد طولانی مدت خود با ساکنان آپارتمان های همسایه Neo Bankside بر سر سکوی تماشای خود شکست خورد.

دادگاه عالی بریتانیا حکم داد که گالری تماشا در بالای محوطه‌ای که هرتزوگ و دی مورون طراحی کرده است به حریم خصوصی ساکنان برج مسکونی طراحی‌شده توسط RSHP تجاوز می‌کند.

نمای بیرونی ویلا BW توسط Mecanoo
مکانو خانه ای را ایجاد کرد که با کاشی های سرامیکی مروارید پوشیده شده بود

پروژه‌های پرطرفدار در Dezeen در این هفته از  خانه‌ای با کاشی‌های سرامیکی مرواریدی توسط Mecanoo گرفته تا یک  خانه مقاوم در برابر سیل در ژاپن  و یک جفت ویلا با خاکی در کاستاریکا را شامل می‌شود .

آخرین لوک‌بوک‌های ما بر فضاهای داخلی مسکونی متمرکز شده‌اند که از فضاهای باریک و کابین‌هایی با فضای داخلی دنج که منظره‌ای از طبیعت را قاب می‌کنند، نهایت استفاده را می‌برند .

معماران لاین در مستند کانال دیسکاوری ابرشهر سعودی را توضیح می دهند

تام ریونسکرافت |   44 نظر

معمارانی از جمله Thom Mayne ، Peter Cook و Reinier de Graaf در مستندی 45 دقیقه‌ای که اخیراً منتشر شده است، تفکر پشت کلان شهر برنامه‌ریزی شده The Line را توضیح داده‌اند.

 

معماران متعددی در مستند اخیر کانال دیسکاوری با نام The Line: Arabia’s City of the Future in Neom در کنار اعضای  تیم Neom و ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان حضور دارند.

ماین بنیانگذار Morphosis گفت : “من نمی توانم به کسی فکر کنم که بخواهد بخشی از این پروژه باشد .”

این مستند 45 دقیقه‌ای اولین باری است که اکثر معماران مرتبط با این شهر 170 کیلومتری که عمدتاً مخفیانه ساخته شده است، به طور طولانی در مورد آن در ملاء عام صحبت کرده‌اند.

کلان شهر خط در عربستان سعودی
کلان شهر لاین در حال حاضر در عربستان سعودی در حال توسعه است

ماین توضیح داد که چگونه Morphosis مفهوم The Line را توسعه داده است، که بخشی از پروژه بزرگ Neom را تشکیل می دهد، به عنوان ورود آن به مسابقه دعوت شده برای طراحی یک شهر جدید.

او توضیح داد: “این در واقع یک پروژه پیچیده است، اما ایده بزرگ فوق العاده ساده است.”

در این مستند، پلتفرم معماری کوک هافنر به عنوان طراح اصلی پروژه معرفی شده است. کوک توضیح داد که چگونه این پروژه بر اساس ایده های او برای شهر پلاگین در دهه 1960 با Archigram توسعه یافته است .

او جاه طلبی خود را برای شهر توصیف کرد و از تفکر معماری فعلی انتقاد کرد و معماران جوان را “ترس” توصیف کرد.

او گفت: «یک جو اخلاقی خاصی وجود دارد – ما نباید خیلی باهوش باشیم. “نباید نیازی به آزمایش داشته باشید، هیچ کاری خیلی بد بو انجام ندهید – من از یک دوره بد بو بیرون آمدم.”

او ادامه داد: “همیشه فرض بر این است که جوانان پیشروتر هستند.” “اکنون، من فکر می کنم جوان ترین معماران عصبی هستند. آنها بسیار عصبی هستند. آنها آزمایشگرهای طبیعی نیستند. آنها کمی می ترسند.”

عربستان سعودی آسمان خراش آینه ای به طول 170 کیلومتر را برای 9 میلیون نفر رونمایی کرد.
این شهر توسط استودیوهایی از جمله Morphosis و Cook Haffner Architecture Platform طراحی شده است

بر اساس این مستند، برنامه های فعلی شهر را که در حال حاضر در دست ساخت است ، به 140 ماژول تقسیم می کند. طول هر ماژول 800 متر خواهد بود و 80000 نفر را در خود جای خواهد داد.

هر یک از پنج ماژول اول توسط یک استودیوی معماری متفاوت که “از یک زمین بازی 20 نفره” انتخاب شده است، توسعه خواهد یافت. هر استودیو “ماژول خود را توسعه می دهد و The Line را به واقعیت تبدیل می کند”.

این فیلم شامل مصاحبه‌هایی با معمارانی از شش استودیو است – Morphosis، Cook Haffner Architecture Platform، Pei Cobb Freed & Partners،  HOK ، LAVA و  OMA . با این حال، OMA قبلاً به Dezeen تأیید کرده بود که در حال حاضر روی این پروژه کار نمی کند.

یک سخنگوی مجدداً به Dezeen تأیید کرد: “ما در سال 2021 در مسابقه شرکت کردیم.” ما در حال حاضر روی این پروژه کار نمی کنیم.»

HOK تصریح کرد که استودیو نیز در حال حاضر روی پروژه کار نمی کند. یکی از سخنگویان گفت: «HOK در مراحل اولیه طراحی در The Line مشغول بود اما دیگر در پروژه شرکت نمی کند.

خط عربستان سعودی
هدف استودیوها طراحی جایگزینی برای شهرهای سنتی است

معماران دیگر در این مستند قصد داشتند منحصر به فرد بودن پروژه و اینکه چگونه معتقدند می تواند جایگزینی برای شهرهای کنونی ارائه دهد، توضیح دهند.

مایکل بیشوف، شریک Pei Cobb Freed & Partners می گوید: «ما به عنوان معماران و شهرسازان باید در مورد همه چیز متفاوت فکر کنیم.

الکساندر ریک، یکی از بنیانگذاران LAVA، گفت: “سوالات و تهدید روی سیاره ما آنقدر عظیم است که من واقعا نمی دانم که ما سعی می کنیم به این سوالات با پاسخ های قدیمی پاسخ دهیم.”

راجر سوتو، مدیر طراحی HOK، اضافه کرد: “مسئولیت بزرگی به همراه دارد، زیرا شما با زندگی افرادی سروکار دارید که قرار است در اینجا زندگی کنند.”

این مستند همچنین اولین باری بود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که توسعه سریال The Line را بر عهده دارد، به طور مفصل درباره این پروژه صحبت کرد. او در این فیلم، بدبینی مردم به پروژه را رد کرد .

محمد بن سلمان در این مستند گفت: «آنها می گویند بسیاری از پروژه ها در عربستان سعودی قابل انجام نیستند، آنها بیش از حد جاه طلب هستند. آنها می توانند این را ادامه دهند و ما می توانیم به آنها ثابت کنیم که اشتباه می کنند.”

The Line یکی از بزرگترین و بحث برانگیزترین پروژه های جهان است، اگرچه در مستند به این موضوع اشاره نشده است. به دلیل پایداری و قابلیت زندگی  و همچنین سابقه حقوق بشر آن مورد انتقاد قرار گرفته است.

سال گذشته سازمان حقوق بشر ALQST گزارش داد  که سه نفر که از سایت نئوم اخراج شده بودند به اعدام محکوم شده اند. در اوایل سال جاری، کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اعدام های قریب الوقوع ابراز نگرانی کردند .

پیتر فرانکنتال از عفو بین‌الملل در گفتگو با Dezeen  گفت که شرکت‌هایی که بر روی Neom کار می‌کنند با یک “معضل اخلاقی” روبرو هستند  و باید در مورد ادامه مشارکت خود در این پروژه “دوباره فکر کنند”.

آنچه معماران در مورد خط گفته اند:


پیتر کوک، بنیانگذار پلتفرم معماری کوک هافنر

“یک جو اخلاقی خاصی وجود دارد – ما نباید خیلی باهوش باشیم. شما نباید آزمایش کنید. هیچ کاری خیلی بد بو انجام ندهید، من از یک دوره بد بو بیرون آمده ام.”

“اگر موفق شود، به اصطلاح بابل جدید خواهد بود. و اگر موفق نشود، پدیده جالبی خواهد بود.”

“خط چیزی است که برای بسیاری از مردم جذاب است، برای بسیاری از مردم گیج کننده است، و از جهاتی حتی برای کسانی که در طراحی آن نقش دارند نیز گیج کننده است.”

“همیشه فرض بر این است که جوان‌ها مترقی‌تر هستند. اکنون، من فکر می‌کنم جوان‌ترین معماران عصبی هستند. آنها بسیار عصبی هستند. آنها آزمایش‌کنندگان طبیعی نیستند. آنها کمی می‌ترسند.”

من فکر می کنم بهترین شهرها کمی شیطون هستند.


تام ماین، شریک موسس، Morphosis

“من نمی توانم به کسی فکر کنم که بخواهد بخشی از این پروژه باشد، بدون هیچ سوالی، این خارق العاده ترین اثری خواهد بود که در ربع اول قرن بیست و یکم آغاز می شود.”

“این در واقع یک پروژه پیچیده است، اما ایده بزرگ فوق العاده ساده است.”

“در ارائه خود، یک نقشه مفهومی نشان دادیم که نیویورک را از هم جدا کرد. برای ما بسیار مهم بود که مقیاسی را توسعه دهیم که از نظر اجتماعی به جوامعی که دارای شخصیت هستند تقسیم شود و به مردم فرصت هایی برای زندگی در محیط های بسیار متفاوتی مانند شما در لندن بدهد. یا منهتن.”

من یک تسلا می‌رانم و می‌بینم که اکنون در حال انتقال است.


برانکو بلاچویچ، شریک، پلتفرم معماری کوک هافنر

“لحظه ای در توسعه پروژه بود که مردم شروع کردند به گفتن “من می توانم آنجا زندگی کنم.”


Eui-Sung Yi، شریک، Morphosis

تقریباً اجتناب ناپذیر است که پروژه ای مانند Neom باید درگیر شود.

شما می توانید تعداد مخالفان را تصور کنید، می توانید تعداد منتقدان و کسانی را که به نوعی نگران هستند تصور کنید اگر حتی ممکن بود.

“چه می شود اگر ما فقط بگوییم که اکنون زمین چندین زمین است، نه همیشه یک زمین منحصر به فرد که همیشه به آن می رویم.”

جاه طلبی متناسب با چالش هاست.»


ارلند بلاستد هافنر، بنیانگذار پلتفرم معماری کوک هافنر

“آنچه منجر به آن خواهد شد برای همه معماران جالب خواهد بود. فکر می کنم بر حرفه ما تاثیر خواهد گذاشت.”


راجر سوتو، مدیر طراحی، HOK

“به محض اینکه شروع به ورود به آن می کنید، شروع به فکر کردن در مورد احتمالات آن می کنید. و ذهن شما شروع به تصور این می کند که، بله، ممکن است.”

ما به عنوان معمار و شهرساز باید در مورد همه چیز متفاوت فکر کنیم.»

“حمل و نقل عمودی کمی بیشتر شبیه یک سیستم مترو است. شما مانند تماس با آسانسور نیستید، بلکه فقط به طور منظم می رسد. و شما در حال حرکت بالا و پایین هستید.”

“مسئولیت بزرگی به همراه دارد زیرا شما با زندگی افرادی سروکار دارید که قرار است در اینجا زندگی کنند.


الکساندر ریک، یکی از بنیانگذاران LAVA

“سوالات و تهدید در سیاره ما آنقدر عظیم است که من واقعاً نمی فهمم چرا ما سعی می کنیم به این سوالات با پاسخ های قدیمی پاسخ دهیم.”

“این قبلا انجام نشده است. ما به این روحیه پیشگام نیاز داریم تا نه تنها شهرها را ایجاد کنیم، بلکه برای ایجاد سیاره ای که تا 1000 سال آینده حفظ خواهد شد.”

“نئوم خود یکی از شگفت انگیزترین مکان ها در دهه گذشته است که بهترین ذهن ها در آن گرد هم می آیند. و ما می توانیم راه حل های مختلف را آزمایش کنیم.”


وائل سلیمان، معمار، OMA

“انسان ها به طور کلی تمایل دارند به سمت افقی بروند و به هر طریق ممکن از عمودی اجتناب کنند. آسانسورها و پله ها و چیزهایی از این قبیل در حین حرکت قطع می شوند. آنها از آن متنفرند.”


مایکل بیشوف، شریک، Pei Cobb Freed & Partners

“شما به فرهنگ‌هایی نگاه می‌کنید که فقط زمینه‌های بی‌پایان برج‌های نقطه‌ای را تبلیغ می‌کنند، و می‌گویند که این راه ایجاد یک جامعه است، سپس از خود می‌پرسید، شاید باید در این مورد تجدید نظر کنیم، شاید باید ایده‌های جدید شهری داشته باشیم.”

“این الهام بخش است که چیزهایی را که در داستان علمی تخیلی دیده ایم در نظر بگیریم و بگوییم آیا واقعاً علمی تخیلی است؟ یا واقعاً این جهان است، این چیزی است که در قلب این اتفاق قرار دارد.”

ما متوجه شده ایم که اگر شما 500 متر قد دارید، نقطه ای در ارتفاع حدود 300 متری وجود دارد که احساس می کردیم از نظر شهری نقطه شیرینی است و به مکانی اجازه می دهد که مردم بتوانند دور هم جمع شوند و قلمرو عمومی قابل زندگی را فراهم کنند.”

“اگر در مورد آن هیجان زده نباشید، نمی توانید این کار را انجام دهید.”


Reinier de Graaf ، شریک، OMA

“واکنش فوری من این بود که این چه جهنمی است؟”

“وضعیت وحشت، که اگر واقعاً آن را جدی بگیرید، تقریباً باید ظاهر شود، به طور عجیبی در بسیاری از پروژه ها وجود ندارد. و من معتقدم که در چارچوب این عملیات، وضعیت وحشت، به هر دلیلی، به وفور وجود دارد. “

“تصور این که اشتباه خواهد شد بسیار آسان است. شاید این برای تصور درست پیش رفتن آن ضروری باشد. و البته، معماران بنا به تعریف، خوش بین هستند.”

زومیت برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

8 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

10 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

زندگینامه و معرفی آثار حسین امانت

1 سال پیش

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

2 هفته پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

2 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

سفر در اردیبهشت

2 روز پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

5 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

5 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش