بازدید 22
0

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت اول

سفر نوروزی خاطره انگیز در شمال خوزستان، دزفول

دزفول - مقاصد گردشگری نوروز 1403

یکی از بهترین شهرهای ایران برای یک سفر نوروزی خاطره انگیز، شهر دزفول است. این شهر در شمال استان خوزستان و در همسایگی استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان قرار دارد. دزفول یکی از شهرهای تاریخی این استان با قرن ها تاریخ و تمدن غنی است. از وسط این شهر، رودخانه دز عبور کرده و بر زیبایی های آن افزوده است. بهترین فصل سفر به دزفول، زمستان و اوایل بهار است. آب و هوای دزفول در تعطیلات نوروز، مطبوع و معتدل است. پارک ساحلی دولت، علی کله و منطقه چال کندی، مناطقی در ساحل رود رز هستند که می توانید در آن ها از قایق سواری و تفریحات آبی لذت ببرید.

آبشار شوی در خارج دزفول هم یکی از جاهای دیدنی خوزستان است که به آبشار نیاگارای ایران معروف است. ارتفاع زیاد و عظمت این آبشار هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. دریاچه شهیون یا دریاچه سد دز هم یکی دیگر از جاذبه های این شهر است. جزایر کوچک و بزرگ در این دریاچه و حیات وحشی که در این منطقه زندگی می کنند، برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

منطقه کول خرسان یا دره ارواح هم از دیگر جاذبه های این شهر است که برای بازدید از آن باید یک مسیر طولانی را پیاده روی کنید. وجود چشمه ها و آبشارهای متعدد و رودخانه خروشان باعث شده تا حداکثر هیجان در طبیعت گردی را تجربه کنید. پل قدیمی دزفول و آسیاب های آبی دزفول هم از آثار تاریخی جذاب این شهر هستند که شاهکارهای معماری از دوره ساسانی هستند. اگر به دزفول سفر کردید، بازدید از آرامگاه یعقوب لیث صفاری و منطقه باستانی گُندی شاپور را فراموش نکنید.

چابهار از مقاصد گردشگری نوروز 1403

چابهار - مقاصد گردشگری نوروز 1403

یکی از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده برای ایرانیان برای سفر نوروزی، چابهار است. این شهر ساحلی در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. کوه های مینیاتوری یا مریخی چابهار، تالاب صورتی یا لیپار چابهار، ساحل درک ساحل صخره ای، بندر گواتر، ساحل گل افشان، درخت مکرزن و غار های تیس از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی چابهار به شمار می رود. اگر برای مسافرت نوروزی به این شهر سفر کردید، امتحان کردن غذاهای محلی را فراموش نکنید.

تهران از مقاصد گردشگری نوروز 1403

تهران - مقاصد گردشگری نوروز 1403

شاید عجیب به نظر برسد اما تهران هم می تواند یکی از مقاصد گردشگری جذاب برای عید نوروز باشد. اگر همیشه به دنبال فرصتی برای بازدید از جاذبه های تهران بوده اید، نوروز بهترین زمان ممکن است. تهران در عید نوروز در یکی از خلوت ترین حالت های خود است و از ترافیک های آزاردهنده آن خبری نیست. اگر به تهران سفر کنید، می توانید از موزه هایی مانند موزه ایران باستان، موزه جواهرات ملی، موزه فرش، موزه آبگینه، باغ موزه فردوس، باغ موزه نگارستان، باغ موزه مینیاتور، باغ موزه قصر و موزه هنر ایرانی بازدید کنید.

برج میلاد، برج آزادی، پل طبیعت، کاخ سعدآباد، کاخ موزه نیاوران، کاخ گلستان، تجریش، دربند و پاساژها و مراکز خرید تنها نمونه ای از نقاط دیدنی تهران هستند.

جاهای دیدنی شیراز

شیراز - مقاصد گردشگری نوروز 1403

شیراز جاذبه های تاریخی بسیاری نیز دارد. دروازه قرآن، تخت جمشید، مقبره کوروش کبیر، عمارت شاپوری، ارگ و بازار کریم خان از این جمله اند. اگر فرصت داشتید حتما در تعطیلات عید به اطراف شهر هم سری بزنید که مملو از زیبایی است. برای مثال دشت ارژن، آبشار و تنگه دم اسب در منطقه کوهمره سرخی و گردشگاه هفت برم. این شهر برای سال تحویل برنامه های فرهنگی خوبی در اماکنی مثل حافظیه برگزار می کنند.

سفر نوروزی به یزد از مقاصد گردشگری نوروز 1403

یزد - مقاصد گردشگری نوروز 1403

یزد، اولین شهر خشتی دنیاست. هر ساله، عید نوروز، این شهر باستانی، پذیرای مهمانان و مسافران بسیاری است. هرکسی علاقه به هویت و اصالت ایرانی و باستانی دارد، حتما باید سری به بافت تاریخی یزد بزند. هر کوچه و هر خانه و هر موزه در این بافت تاریخی، گویای اصالت، سکوت و آرامش این شهر خشتی است. آتشکده یزد نیز از معروف ترین و پربازدیدترین اماکن این شهر سنتی است. آتشی که شعله آن برای سالیان دراز روشن مانده و نشان دهنده نور و روشنی است.

کرمان

کرمان - مقاصد گردشگری نوروز 1403

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای سفر نوروزی، استان کرمان است. در این شهر شما می توانید در بخش های گوناگون مجموعه گنجعلی خان، جلوه های زیبایی از هنر معماری صفویه را ببینید. جاذبه های این مجموعه، شامل حمام، آب انبار و ضرابخانه گنجعلی خان است. همچنین در سال های اخیر، چایخانه این مجموعه گردشگری هم در بین گردشگران شهرت پیدا کرده است. اگر به این استان سفر کردید نباید بازدید از گنبد جبلیه و موزه سنگ موجد در آن، ارگ بم، باغ فتح آباد، قلعه دختر، آتشکده کرمان، باغ هرندی، روستای چند هزار ساله میمند و باغ شازده را از دست بدهید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

8 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

9 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

زندگینامه و معرفی آثار حسین امانت

1 سال پیش

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

1 هفته پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

2 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت دوم

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

2 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

2 روز پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش