بازدید 31
0

از سیر تا پیاز اجاره خودرو در کانادا را بشناسید

اجاره ماشین در کانادا: مدارک مورد نیاز، شرایط و قیمت‌ها

 
اجاره ماشین در کانادا

کانادا سرزمین رانندگی و ماشین‌های بزرگ است و در بسیاری از موارد ماشین تنها راه رسیدن به مقاصد دیدنی می‌باشد. هرچند راه‌های دیگری مانند قطار، اتوبوس یا تورهای مسافرتی نیز وجود دارد، اما مسیرهای قطار و اتوبوس محدود هستند و شما به عنوان توریست انتخاب زیادی ندارید. از طرفی خرید ماشین نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد اما مناسب گردشگران و بازدیدکنندگانی که قرار است مدت کوتاهی در کانادا بمانند، نیست و در این موارد اجاره ماشین انتخاب بهتری می‌باشد. اتومبیل کرایه تقریباً در همه جای کانادا در دسترس است. اکثر شرکت‌های بزرگ اجاره خودرو مانند آویس، هرتز و نشنال دفاتری در فرودگاه‌ها، شهرک‌ها و شهرهای سراسر کشور دارند که می توانید جهت اجاره ماشین به آنها مراجعه کنید. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد اجاره ماشین در کانادا بدانید آورده شده است.

چرا در کانادا ماشین اجاره کنیم؟

کانادا کشوری با بزرگراه‌های عالی و خوش ساخت است که از مرزهای یوکان و مناطق شمال غربی می‌گذرند. پس از عبور از جاده‌های آسفالت شده به بزرگراه‌های شنی می‌رسیم. این بزرگراه‌ها، بزرگراه ترانس کانادا و بزرگراه اپیک دمپستر نامیده می‌شوند، که بسیار با هم تفاوت دارند. بهتر است از قبل برای خود پکیج‌های فلای درایو که شامل سفر هوایی و اجاره ماشین است را رزرو کنید زیرا هزینه اجاره این پکیج‌ها بسته به نوع وسیله نقلیه و مدت اجاره بسیار متفاوت و مقرون به صرفه است.

حداقل سن برای اجاره ماشین در کانادا

حداقل سن برای اجاره ماشین در کاناداراننده اصلی و رانندگان اضافی همگی باید حداقل 21 سال سن و حداقل 12 ماه تجربه رانندگی داشته باشند تا بتوانند در کانادا خودرو کرایه کنند. اگر سن شما بین 21 تا 24 سال باشد، علاوه بر مبلغ کرایه ماشین یک مبلغ اضافی تحت عنوان “هزینه اجاره جوانان” نیز از شما دریافت می شود. بنابراین اجاره ماشین برای افراد زیر 25 سال گرانتر خواهد بود و برای افراد زیر ۲۱ سال سخت و تقریباً غیرممکن است. همچنین افراد ۲۱ تا  ۲۴ ساله ممکن است  فقط خودروهای خاصی را بتوانند اجاره کنند و از این نظر محدودیت داشته باشند.

برای اجاره ماشین در کانادا به چه چیزهایی نیاز دارید؟

  • باید حداقل 21 سال سن داشته باشید.
  • گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید. در صورتی که گواهینامه شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی نباشد، علاوه بر گواهینامه رانندگی اصلی خود، باید گواهینامه رانندگی بین المللی را نیز به همراه داشته باشید.
  • ممکن است نیاز باشد گذرنامه و بلیط هواپیمای رفت و برگشت خود را نشان دهید.
  • کارت اعتباری به همراه داشته باشید زیرا اجاره ماشین در کانادا بدون کارت اعتباری غیرممکن است.
  • گواهینامه رانندگی و کارت اعتباری شما باید به یک نام باشد.
  • در صورت سفر با بچه های کوچک (زیر 18 کیلوگرم) به صندلی کودک نیاز دارید. اکثر شرکت‌های کرایه خودرو، در قبال دریافت هزینه اضافی، یک صندلی کودک در اختیار شما قرار می دهند.

نوع ماشین‌های اجاره‌ای

نوع ماشین‌های اجاره‌ایشرکت‌های بزرگ  طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه را اجاره می دهند، از خودروهای اقتصادی کوچک گرفته تا مدل‌های لوکس بزرگ و کامیون‌های پیکاپ. اکثر خودروهای اجاره‌ای در کانادا دارای گیربکس اتوماتیک هستند. برنامه‌ای برای سفر خود بچینید و با توجه به نوع جاده‌هایی که قرار است در آن ها رانندگی کنید ببینید به چه نوع اتومبیلی نیاز دارید. به عنوان مثال برای رفتن به یک سفر جاده ای در سراسر کانادا به چهار چرخ محرک (4WD) نیاز ندارید. اما اگر قصد دارید در بزرگراه‌های شنی یا بسیاری از جاده‌های حاشیه‌ای رانندگی کنید، اجاره یک 4WD ایده خوبی است. با توجه به اینکه این خودروها قیمت بالاتری دارند و تفاوت قیمت آنها با سایر خودروها قابل توجه می‌باشد بهتر است اگر به آن نیاز ندارید، کمی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

تفاوت بین چهار چرخ متحرک(4WD) و تمام چرخ متحرک (AWD)

سیستم تمام چرخ محرک (AWD) شبیه به سیستم چهار چرخ متحرک تمام وقت 4WD است و نیروی گشتاور را به طور مداوم به هر چهار چرخ ارسال می کند. با این حال، بیشتر سیستم‌های AWD مدرن به رانندگان این امکان را نمی‌دهند که در حالت دو چرخ متحرک کار کنند و بر خلاف سیستم‌های 4WD، دیفرانسیل بین محور جلو و عقب قابل قفل شدن نیست.

هزینه ‌های اضافی، بیمه و مالیات

مراقب هزینه های اضافی باشید. از جمله:

  • هزینه خروج یک طرفه (ماشین را در یک مکان تحویل بگیرید و آن را در جای دیگری رها کنید)
  • 5% مالیات بر کالاها و خدمات (GST)
  • مالیات فروش استانی
  • هزینه بابت هر مایل یا کیلومتر اضافی (اگر نامحدود نباشد)
  • در صورت سفر به خارج از استان، هزینه هر کیلومتر بیشتر است
  • هزینه برای یک راننده اضافی
  • هزینه اجاره کنندگان 21 تا 25 ساله
  • هزینه مکان ممتاز (فرودگاه ها، ایستگاه قطار)، به عنوان مثال هزینه فرودگاه ها 10تا 15درصد بیشتر است.

اکثر شرکت‌های اتومبیل کرایه در کانادا با دریافت هزینه اضافی، اتومبیل کرایه را بیمه می‌کنند و برخی از شرکت‌های کارت اعتباری زمانی که از کارت آنها برای پرداخت هزینه اجاره استفاده می‌کنید، هزینه بیمه را نیز در نظر می گیرند. بنابراین شرایط و ضوابط کارت اعتباری خود را بررسی کنید.

جایگاه‌های سوخت و سرویس

اکثر خودروهای اجاره‌ای از بنزین بدون سرب یا گازوئیل استفاده می کنند. شرکت‌های کرایه اتومبیل در هنگام حرکت یک باک پر به شما می‌دهند که باید هنگام برگشت مجدداً آن را پر کنید و به آنها برگردانید. قیمت سوخت در کانادا بالاتر از ایالات متحده اما ارزان‌تر از اروپا است. به یاد داشته باشید، مسافت‌های رانندگی در کانادا طولانی است و مقدار زیادی از هزینه شما صرف بنزین می شود. خرید سوخت در شهرهای بزرگتر معمولاً ارزانتر از شهرهای کوچک است. اگر به سمت مناطق یوکان و شمال غربی می روید، قیمت بنزین بسیار بالاتر از جنوب خواهد بود.

اکثر پمپ بنزین‌ها به صورت سلف سرویس هستند. در شهرهای بزرگ و در امتداد بزرگراه ترانس کانادا، برخی از ایستگاه ها به مدت 24 ساعت باز هستند، اما در مناطق روستایی، اغلب در ساعت 6 بعد از ظهر بسته می شوند. هنگامی که به مناطق شمالی کانادا سفر می‌کنید، پمپ بنزین‌ها اغلب از هم دور هستند. بنابراین بهتر است به هر پمپ بنزینی که می‌رسید، باک بنزین را پر نمایید. کارت‌های اعتباری و وجه نقد در اکثر مکان‌ها پذیرفته می‌شود.

رانندگی زمستانی در کانادا

رانندگی زمستانی در کانادازمستان‌های کانادا سخت و طاقت فرسا است. همیشه قبل از رفتن به سفر وضعیت جاده و آب و هوا را بررسی کنید. مواظب ریزش برف و یخ سیاه که به دلیل ذوب شدن و یخ زدن مجدد برف روی سطح جاده‌ها ایجاد می‌شود، باشید. استفاده از لاستیک‌های زمستانی در برخی مناطق و گردنه‌های کوهستانی الزامی است. لاستیک‌های میخ‌دار در کانادا رایج هستند. اگر می‌خواهید در زمستان ماشین اجاره کنید باید لاستیک‌های زمستانی را از قبل درخواست کنید و هزینه آن را پرداخت نمایید.

شرکت‌های بزرگ اجاره خودرو در کانادا

شرکت‌های اجاره‌ای زیر در اکثر فرودگاه‌ها و شهرهای بزرگ قرار دارند.

  • ادونتج کار اند تراک رنتالز (Advantage Car & Truck Rentals)
  • آلامو (Alamo)
  • آویس (Avis)
  • باجت (Budget)
  • دیسکانت (Discount)
  • دلار (Dollar)
  • اینترپرایز (Enterprise)
  • هرتز (Hertz)
  • نشنال (national)
  • سرفتی (Thrifty)

کارگزاران آنلاین اجاره خودرو در کانادا

کارگزاران آنلاین زیادی وجود دارند که اجاره ارزان را تبلیغ می‌کنند. اما تضمینی وجود ندارد که بتوانند خودروهای بهتر و با قیمت مناسب تر به شما اجاره دهند.

از جمله این کارگزاران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانادایین افر (Canadian Affair)
  • اکنمی بوکینگز (Economy Bookings)
  • یورپ کار (Europcar)
  • پرکتیکار/ رنت اِ رِک (Practicar / Rent a Wreck)
  • چیپ فلایتز اند کار رنتال (Cheapflights and Car Rental)/ پروازهای ارزان و اتومبیل کرایه

اجاره خودروهای خصوصی در کانادا

اگر در حال حاضر در کانادا هستید، می‌توانید به مکان‌های اجاره ماشین خصوصی مراجعه کنید. به دلیل اینکه معمولاً این مراکز خودشان صاحبان خودرو هستند هزینه اجاره آنها بسیار معقول تر است. در این موارد، باید خودرو را به همان جایی که تحویل گرفته اید بازگردانید.

نکاتی برای اجاره ماشین در کانادا

نکاتی برای اجاره ماشین در کاناداسفر خود به کانادا را برنامه ریزی کنید.

بهتر است قبل از سفر تصوری نسبی از جایی که قرار است به آنجا بروید، داشته باشید. بدانید قرار است از چه استان یا منطقه‌ای بازدید کنید. قبل از ترک خانه، وسیله نقلیه مورد نظر خود را اجاره کنید. نقطه شروع و پایان سفر خود را مشخص کنید تا بدانید کجا باید سوار خودرو شوید و کجا باید آن را تحویل دهید. بزرگترین فرودگاه های کانادا فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو، فرودگاه بین المللی ونکوور، فرودگاه بین المللی مونترال پیر الیوت ترودو و فرودگاه بین‌المللی کلگری می‌باشند. ممکن است نیاز باشد برای سفرهای هوایی خود به یکی از این فرودگاه‌ها بروید.

نکاتی که قبل از اجاره ماشین در کانادا باید بدانید.

توصیه می‌شود اتومبیل مورد نظر خود را از قبل رزرو کنید. انجام آن به صورت آنلاین ساده است و می توان با بهترین نرخ ها ماشین رزرو کرد. توصیه ما این است که فوراً رزرو کنید و در صورت نیاز بعداً لغو نمایید زیرا در بیشتر شرکت‌های کرایه اتومبیل، لغو درخواست تا 24 ساعت رایگان است. در صورتی که بدون رزرو قبلی اقدام به اجاره ماشین کنید ممکن است شرکت، خودروی مورد نظر شما را نداشته باشد و در لحظه آخر قیمت بالاتر رود. هر چند بعید است تمام خودروهای یک شرکت به یکباره تمام شوند.

برای کرایه وسیله نقلیه در کانادا باید حداقل 21 سال سن داشته باشید، افراد 21 تا 24 ساله احتمالاً با هزینه اضافی مواجه خواهند شد (زیرا این گروه سنی از نظر آماری بیشترین احتمال تصادف را دارند). هزینه های مشابهی برای افراد بالای 75 سال به همین دلایل وجود دارد.

افرادی که دارای گواهینامه ایالات متحده یا گواهینامه رانندگی بین المللی (به انگلیسی، فرانسوی، یا با ترجمه انگلیسی) هستند، می‌توانند در کانادا اتومبیل کرایه کنند. اگر مجوز شما به زبان دیگری است، به ترجمه انگلیسی نیاز دارید. مجوز رانندگی بین‌المللی (IDP) برای اجاره ماشین در کانادا اجباری نیست.

اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، بهتر است بیش از یک نفر را به عنوان راننده معرفی کنید. با انجام این کار، می‌توانید زمان رانندگی را تقسیم کنید اما اکثر شرکت‌های اجاره خودرو برای داشتن چندین راننده هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کنند. بنابراین، اگر شرایط خاصی دارید یا می‌خواهید هزینه‌ها را به حداقل برسانید، مهم است که از قبل رزرو کنید.

چگونه خودروی مناسب خود را انتخاب کنید.

رانندگان کانادایی مانند ایالات متحده در سمت راست جاده رانندگی می‌کنند بنابراین هیچ تفاوتی در سبک رانندگی آمریکا و کانادا وجود ندارد. اکثر خودروهای اجاره‌ای در کانادا دارای گیربکس اتوماتیک هستند اما در صورت تمایل می‌توانید یک ماشین دستی در کانادا اجاره کنید. به هنگام رزرو خودرو دقت کنید چه نوع گیربکسی را انتخاب می‌کنید.

بسیار مهم است ماشینی را انتخاب کنید که مناسب زمان بازدید شما باشد. اگر در زمستان از مناطق کوهستانی بازدید می کنید، باید وسیله نقلیه 4×4 را اجاره کنید. هرچند وسایل نقلیه چهار چرخ متحرک هزینه بیشتری دارند، اما  برای سفرهای جاده‌ای در کوهستان و هوای برفی ضروری هستند.

اگر نمی‌خواهید 4×4 کرایه کنید، یک ماشین با لاستیک‌های برفی بگیرید. به یاد داشته باشید شما باید این لاستیک‌ها را به طور جداگانه از شرکت درخواست کنید و ممکن است هزینه اضافی دربرداشته باشند. در برخی از استان‌های کانادا، مانند بریتیش کلمبیا، ضروری است هنگام سفر در زمستان، لاستیک های برفی روی ماشین خود داشته باشید. در تابستان، تقریباً در هر نقطه از کانادا می‌توان یک سدان معمولی اجاره کرد.

هزینه‌های اولیه اجاره ماشین در کانادا

اقدام به اجاره ماشین بدون رزرو قبلی مطمئناً هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. از طرفی هر چه وسیله نقلیه‌ای که کرایه می‌کنید بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. بسیاری از قیمت هایی که به صورت آنلاین داده می‌شود واقعی نیست و تنها بخشی از هزینه‌هاست. فقط زمانی که فرآیند رزرو را تا انتها انجام می‌دهید، از قیمت واقعی آن مطلع می‌شوید.

هزینه سوخت خودرو با شماست و شما باید هر میزان سوختی که مصرف کرده‌اید به شرکت بازگردانید. شرکت‌ها ترجیح می‌دهند هنگام بازگشت، باک خودرو را خودشان پر کنند، اما انجام این کار معمولاً هزینه بیشتری نسبت به پمپ بنزین برای شما خواهد داشت. همیشه در نزدیکی فرودگاه پمپ بنزین‌هایی وجود دارد که می‌توانید قبل از بازگرداندن ماشین، از آن‌ها برای پر کردن سوخت ماشین استفاده کنید. هزینه سوخت در کانادا کمی بیشتر از ایالات متحده است و در هر لیتر (نه گالن) اندازه گیری می شود. قیمت ها بین استان ها متفاوت است.

اگر خودرو را از یک مکان تحویل بگیرید و آن را به مکان دیگری برگردانید، باید هزینه بیشتری بپردازید؛ حتی اگر مکان‌ها در یک شهر باشند. همچنین مطمئن شوید میزان مسافتی که می‌توانید طی کنید نامحدود است. برخی از  شرکت ها دارای سقفی هستند که میزان مسافت طی شده  نباید بیشتر از آن شود. مسافت پیموده شده را قبل  از حرکت و هنگام بازگشت ثبت می‌کنند. در صورتی که مسافت بیشتری را طی کرده باشید از شما هزینه اضافی دریافت می‌شود.

اجاره و تحویل ماشین در کانادا

پس از اجاره ماشین از شرکت بخواهید وسیله نقلیه را  به شما  نشان دهد و نحوه عملکرد همه سیستم‌های ضروری را برای شما توضیح دهد زیرا از این به بعد از نظر قانونی شما مسئول آن هستید. بنابراین، مطمئن شوید که نحوه کار با چراغ‌های جلو، چراغ‌های نشانگر، چراغ‌های خطر و برف پاک کن‌ها را می‌دانید. همچنین، مطمئن شوید که نحوه باز کردن دریچه بنزین و صندوق عقب را می‌دانید.

ماشین را را وارسی کنید و از آن عکس بگیرید.

اگر با  ماشینی که اجاره کرده‌اید به جایی برخورد کنید، باید هزینه خسارت را پرداخت نمایید. اگر شخصی قبل از شما به ماشین خسارت زده باشد و شما هنگام تحویل گرفتن خودرو به آن دقت نکرده باشید، ممکن است هزینه خسارت را از شما دریافت کنند. همیشه داخل و خارج تک تک خودروهایی که اجاره می‌کنید را با دقت بررسی نمایید.

هر گونه خسارت قبلی را با شرکت در میان بگذارید و از آن عکس بگیرید. آن عکس‌ها را تا زمانی که ماشین را تحویل نداده‌اید و صورتحساب را امضا نکرده‌اید، در گوشی خود نگه دارید. حتی در مورد صدای ماشین کرایه‌ای، خط و خش، ترک‌خوردگی شیشه جلو و سوختگی سیگار دقیق باشید. هرگز تصور نکنید که یک خراش آنقدر مهم یا بزرگ نیست که دردسر ساز شود. هنگامی که ماشین را برمی گردانید، رسید دریافت کنید تا بعداً هیچ ادعایی در مورد ماشین نداشته باشند و مجدداً از شما پول دریافت نکنند.

بیمه اجاره خودرو در کانادا

شرکت‌ها برای کاهش مسئولیت شما در صورت آسیب رساندن یا گم کردن خودرو، بیمه معافیت خسارت (DW) را پیشنهاد می‌دهند. این بیمه‌ معمولاً بین 10 تا 30 دلار کانادا برای هر روز اجاره هزینه دارد و استفاده از آن اختیاری است.  اگر کارت اعتباری ایالات متحده دارید، ممکن است از قبل بیمه DW داشته باشید و آن را ندانید. بهتر است مدارک خود را بررسی کنید تا ببینید بیمه DW دارید یا خیر.

اگر از قبل تحت پوشش هستید، یک کپی از مدارک بگیرید و داشته باشید. در این صورت هر بار که ماشینی را در کانادا اجاره می کنید،  نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای بیمه ندارید زیرا کارت اعتباری شما آن  را پوشش می‌دهد.

کارت اعتباری مناسب را دریافت کنید.

Chase Sapphire Reserve یکی از  بهترین کارت‌های اعتباری است که ماشین کرایه‌ای را تا سقف 75000 دلار در سراسر جهان پوشش می‌دهد. شرکت‌های کرایه خودرو در کانادا و سراسر جهان اغلب از تاکتیک‌های ترساندن برای فروش بیشتر بسته‌های بیمه خود استفاده می‌کنند. قبل از اینکه قربانی تله آنها شوید باید مطمئن شوید که آیا به آن نیاز دارید یا نه.

مسیریابی در کانادا

مسافت و سرعت در کانادا به کیلومتر ثبت می‌شود. معمولاً  ماشین اجاره‌ای مجهز به  GPS نیست و ممکن است به جای آن یک GPS جداگانه (البته با هزینه اضافی) به شما پیشنهاد شود. چه به تنهایی یا به صورت گروهی سفر کنید در هر صورت مسیریابی ضروری است. مسیریابی درست استرس ناشی از رانندگی در جاده‌هایی که به آن عادت ندارید را از بین می‌برد. بهتر است به جای استفاده از نقشه‌های کاغذی، از GPS استفاده کنید. همچنین برنامه‌های گوشی‌های هوشمند مانند Google Maps یک جایگزین عالی و رایگان هستند که به شما اطلاعاتی در مورد وضعیت ترافیک و شرایط جاده می‌دهند. بهتر است نقشه مکان هایی که قرار است به آنها سفر کنید را از Google Maps دانلود کنید. در صورتی که فراموش کردید این کار را انجام دهید. اکثر فرودگاه های کانادا دارای وای فای رایگان هستند، بنابراین می توانید این نقشه ها را هنگامی که در فرودگاه هستید دانلود نمایید.

نوشیدن و رانندگی در کانادا

مصرف مشروبات الکلی به هنگام رانندگی در کانادا یک جرم بزرگ است. در کانادا، حداکثر میزان الکل موجود درخون به هنگام رانندگی باید 80 میلی گرم الکل در 100 میلی لیتر خون باشد و بیشتر از آن جرم به حساب می‌آید.

عبور از مرزها و استان‌‎ها با ماشین کرایه‌ای

در صورتی که در قرارداد اجاره‌تان ذکر شده باشد، شما مجاز هستید که از مرز به ایالات متحده (در صورت داشتن امکانات برای ورود) و در سراسر استان‌ها و قلمروهای کانادا به راحتی رانندگی کنید.

سوالات متداول

برای اجاره ماشین در کانادا چه شرایطی لازم است؟

داشتن حداقل 25 سال سن (اگر کمتر از 25 سال دارید، ممکن است از شما خواسته شود که هزینه اضافی بپردازید، که بسته به مکان اجاره متفاوت است). گواهینامه رانندگی معتبر همراه با عکس، کارت شناسایی عکس دار (به عنوان مثال گواهینامه رانندگی یا پاسپورت) و کارت اعتباری یا وجه نقد الزامی است.

آیا می‌توانم به عنوان یک توریست در کانادا ماشین کرایه کنم؟

در صورت داشتن گواهینامه معتبر می توانید به عنوان یک گردشگر وسیله نقلیه اجاره کنید.

آیا اجاره ماشین در کانادا دشوار است؟

اجاره ماشین در کانادا نسبتاً آسان است، اما تحویل وسیله نقلیه در کانادا داستان دیگری است. تصور نکنید که می توانید یک ماشین در ایالات متحده کرایه کنید و آن را به کانادا برگردانید.

هنگام اجاره ماشین چه چیزهایی باید بدانید؟

7 نکته که قبل از اجاره ماشین باید بدانید:

  • کارت اعتباری شما ممکن است یک بیمه ارائه دهد.
  • کارت های اعتباری ممکن است همه چیز را پوشش ندهند.
  • راننده اضافی هزینه خواهد داشت
  • رانندگان جوان هزینه بیشتری باید بپردازند
  • از جاده های آسفالت استفاده کنید
  • قبل از بازگرداندن خودرو، باک را پر کنید.
  • از پرداخت هزینه اضافی فرودگاهی خودداری کنید

هزینه کرایه ماشین برای یک هفته در کانادا چقدر است؟

به طور متوسط ​​یک اتومبیل کرایه ای در کانادا 797 دلار کانادا در هفته (114 دلار کانادا در روز) هزینه دارد.

آیا برای رانندگی در کانادا به کارت بیمه خاصی نیاز داریم؟

 برای رانندگی در کانادا باید کارت بیمه وسایل نقلیه موتوری، به علاوه اوراق مالکیت وسیله نقلیه را همراه داشته باشید. توصیه می شود یک کپی از بیمه نامه خودرو همراه داشته باشید. و کارت بین استانی خودروهای موتوری غیر مقیم کانادا به شدت توصیه می شود.

آیا می‌توانم با گواهینامه خارجی در کانادا ماشین کرایه کنم؟

باید یک گواهینامه معتبر ارائه دهید. مجوز رانندگی بین‌المللی (IDP) برای گواهینامه رانندگی توصیه می‌شود.

آیا ماشین‌های اجاره‌ای دوربین دارند؟

اتومبیل‌های اجاره‌ای معمولاً دوربین‌های مخفی ندارند، زیرا این امر قوانین فدرال را نقض می‌کند. با این حال، ممکن است خودرویی که اجاره می کنید، دوربین‌های پشتیبان و دید عقب داشته باشد. این دوربین ها به دلایل ایمنی وجود دارند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

8 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

9 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

زندگینامه و معرفی آثار حسین امانت

1 سال پیش

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

4 روز پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

1 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

2 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت دوم

3 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار مس در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار مس در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش