بازدید 440
0

هر آنچه که باید در مورد پروژه بزرگ سعودی Neom بدانید (قسمت چهارم)

اتکینز به عنوان شریک تحویل برای The Line in Neom منصوب شد

اتکینز به عنوان شریک تحویل برای The Line in Neom منصوب شد

استودیوی معماری و مهندسی انگلستان Atkins جدیدترین استودیویی است که به طور رسمی در حال کار بر روی  ابرشهر The Line  در  عربستان سعودی اعلام شده است .

 

اتکینز ، که بخشی از کنگلومرا SNC-Lavalin است، پس از امضای قراردادی پنج ساله، رسماً به عنوان شریک تحویل برای The Line اعلام شد.

“هدف این است که روش ارائه پروژه های زیربنایی بزرگ را به طور اساسی تغییر دهیم”

استودیوی معماری و مهندسی خدمات مشاوره مدیریت پروژه و ساخت و ساز را که شامل طراحی، تهیه و راه اندازی پروژه می شود، ارائه خواهد داد.

SNC گفت: «The Line یک پروژه واقعاً پیشگامانه و اولین پروژه جهانی است و ما مفتخریم که فرصتی برای ارائه تخصص مهندسی جهانی، دیجیتال و صفر خالص خود برای کمک به ایجاد یک میراث ماندگار برای پادشاهی و مردم آن داریم.» -فیلیپ هور لاوالین.

“هدف ترکیبی ما تغییر اساسی در نحوه تحویل پروژه های زیرساختی بزرگ است و The Line با چشم انداز و پیچیدگی خود فرصت عالی برای نشان دادن آنچه صنعت ما می تواند به دست آورد را فراهم می کند.”

تعداد کمی از شرکت های Neom رسما اعلام کردند

با وجود گستردگی این پروژه، با برنامه‌ریزی The Line به طول 170 کیلومتر، اتکینز یکی از شرکت‌های محدودی است که رسماً اعلام شده است که در طراحی و ساخت این شهر بزرگ کار می‌کند.

در کنار اتکینز، استودیوی آمریکایی  Aecom  به عنوان شریک در وب سایت Neom ذکر شده است.

طراح Neom استودیوی آمریکایی Morphosis است . این استودیو یکی از چندین نامگذاری شده در نمایشگاه اخیر The Line در ریاض بود . با این حال، نمایشگاه میزان مشارکت هر یک از استودیوهای نام‌برده را مشخص نکرد و چندین نفر از این استودیوها به Dezeen گفتند که دیگر روی این پروژه کار نمی‌کنند.

خط یکی از 10 منطقه پروژه بزرگ Neom خواهد بود. ما اخیراً توضیحی درباره این پروژه نوشتیم که عناصر اصلی آن را مشخص می کند .

نئوم در کنار اینکه یکی از بزرگترین پروژه های جهان است، یکی از بحث برانگیزترین پروژه ها نیز می باشد. این توسط کارشناسان به دلیل ادعاهای پایداری و زیست پذیری آن مورد انتقاد قرار گرفته است .

این سازمان همچنین به دلیل سوابق حقوق بشری خود تحت نظارت قرار گرفته است، به طوری که سازمان حقوق بشر ALQST گزارش داد که سه نفر که به زور از سایت Neom در سال 2020 اخراج شدند به اعدام محکوم شده اند.

طرح های نئوم ارائه شده در نمایشگاه بینال معماری ونیز

طرح های نئوم در نمایشگاه بینال معماری ونیز ارائه شده است

تام ریونسکرافت |   39 نظر

مدل‌های بزرگ The Line  و سایر پیشرفت‌ها در پروژه بحث‌برانگیز Neom  در عربستان سعودی در نمایشگاه شهرسازی جاذبه صفر در طول دوسالانه معماری ونیز  ارائه می‌شوند  .

 

این نمایشگاه که توسط رامون پارت سرپرستی و توسط استودیوی بریتانیایی Squint/Opera و استودیوی ایتالیایی We Exhibit تهیه شده است   ، استودیوهای معماری Adjaye Associates ، BIG ، Coop Himmelb(l)au ،  Delugan Meissl Associated Architects ، Studio Fuksas ، LAVA ، Luca Dini Design و Architecture را فهرست می کند. ، Morphosis ، Oyler Wu Collaborative ، Pei Cobb Freed & Partners، CHAP و UNStudio به عنوان مشارکت کنندگان.

نمایشگاه شهرسازی جاذبه صفر در ونیز
نمایشگاه شهرسازی گرانش صفر طرح هایی را برای نئوم ارائه می دهد

این نمایشگاه که در یک گالری هنری در کنار کانال بزرگ ونیز قرار دارد، مدل‌های بزرگ مقیاس و نمایش‌های صوتی و تصویری از چهار منطقه نئوم را که تاکنون اعلام شده‌اند، به نمایش می‌گذارد.

اینها شامل شهر 170 کیلومتری به نام The Line، همراه با شهر بندری  Oxagon ، پیست اسکی Trojena و استراحتگاه جزیره Sindalah است .

مدل مگا شهر خط
دارای چندین مدل بزرگ از مگا شهر The Line است

این نمایشگاه در اطراف حیاطی چیده شده است که مملو از مدل عظیمی از The Line است و نشان می دهد که چگونه 170 کیلومتر در شمال غربی عربستان سعودی کشیده می شود.

گالری‌های اطراف شامل مدل‌های دقیق‌تری از The Line هستند که توسط استودیوهایی از جمله استودیو Fuksas ایتالیایی و معماران Associated Delugan Meissl اتریش ایجاد شده‌اند.

مدل خط در نئوم
مدل ها ترتیبات داخلی بالقوه شهر بزرگ را نشان می دهند

این مدل‌ها بخش‌های مختلفی از سازه را نشان می‌دهند که پیشنهاد می‌شود شامل دو آسمان‌خراش خطی به ارتفاع ۵۰۰ متر باشد که در فاصله ۲۰۰ متری از هم قرار دارند. بسیاری از مدل‌ها نشان می‌دهند که چگونه این آسمان‌خراش‌ها در سطوح مختلف با پل‌های مختلف به هم متصل می‌شوند.

از این نمایشگاه، مشخص نبود که آیا مدل‌های مختلف طرح‌هایی را برای بخش‌های جایگزین ساختمان پیشنهادی به طول 170 کیلومتر نشان می‌دهند یا پیشنهادهای جایگزین برای سازه.

نمایشگاه نئوم در ونیز
همچنین شامل مواردی از پروژه است

در کنار مدل‌های فیزیکی بزرگ، نمایشگاه شامل مدل‌های کوچک‌تری بود که جزئیات The Line را نشان می‌داد.

همچنین تجسم‌ها، ویدئوها و نمایش‌های متعددی وجود داشت که عناصر مختلف این پروژه بزرگ را نشان می‌داد.

مدل دروازه
این مدل شامل نماهای انعکاسی پیشنهادی شهر بود

در حالی که بیشتر نمایشگاه به The Line اختصاص دارد که بزرگترین و شناخته شده ترین عنصر نئوم است، همچنین یک گالری اختصاص داده شده به سه منطقه دیگر که به طور رسمی اعلام شده اند نیز وجود دارد. این گالری شامل مدل های بزرگ و تجسم های Oxagon، Trojena و Sindalah است.

در مجموع، Neom از 10 منطقه تشکیل خواهد شد، اما جزئیاتی از شش منطقه دیگر فاش نشده است.

مدل پیست اسکی تروجنا
یک نمایشگر متمرکز بر پیست اسکی Trojena نیز گنجانده شده است

پیست اسکی Trojena که اکتبر گذشته اعلام شد، توسط LAVA با عناصر طراحی شده توسط استودیوهایی از جمله Zaha Hadid Architects ، UNStudio ، Mecanoo ،  Aedas و Bureau Proberts طراحی شده است. یک مدل بزرگ، استراحتگاه بالای کوه را به همراه دریاچه مصنوعی برنامه ریزی شده ای که در بالای آن قرار خواهد گرفت، نشان می دهد.

این تفرجگاه 60 کیلومتر مربعی که قرار است در کوه‌های سروات ساخته شود، اسکی در تمام طول سال ارائه می‌کند و قرار است میزبان بازی‌های زمستانی آسیایی 2029 باشد.

در کنار تروئنا نمایشگاهی از Oxagon وجود دارد که شهری به شکل هشت ضلعی است که برای سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ برنامه ریزی شده است. اگرچه به طور رسمی اعلام نشده است، اما در نمایشگاه بیان شد که استودیوی دانمارکی BIG در حال برنامه ریزی جامع شهر بندری است .

نمایشگاه نهایی در گالری بر روی استراحتگاه جزیره سیندالا متمرکز شده است که توسط استودیوی معماری و سوپرقایق ایتالیایی Luca Dini Design and Architecture طراحی شده است.

مدل شهر بندری اکساگون
یک مدل از شهر بندری اکساگون نیز وجود داشت

این نمایشگاه همچنین شامل مصاحبه‌های ویدیویی با بسیاری از کسانی است که در پروژه نئوم مشارکت دارند، از جمله بن ون برکل، بنیانگذار UNStudio، دوریانا فوکساس، بنیانگذار Fuksas و مایکل دبلیو بیشوف از استودیوی آمریکایی Pie Cobb Freed & Partners. همچنین یک مصاحبه ویدیویی با معمار فرانسوی ژان نوول وجود دارد .

نوول و دوریانا فوکساس نیز در یک سری گفتگوهایی که در این نمایشگاه در این فضا ارائه می شود، شرکت خواهند کرد.

در این برنامه گفتگوها همچنین معمار بریتانیایی پیتر کوک، معمار کنت لارسون، شریک Morphosis Eui-Sung Yi، معمار بریتانیایی Indy Johar، بنیانگذار AKT II، حنیف کارا، مؤسسه معماری پیشرفته کاتالونیا، ویلی مولر، بنیانگذار مؤسسه Charter Cities، مارک لوتر، شرکت خواهند داشت. ادوارد گلیزر اقتصاددان و بنجامین براتون فیلسوف.

شهرسازی با جاذبه صفر در دوسالانه معماری ونیز.
این نمایشگاه در دوسالانه معماری ونیز برگزار می شود

نئوم که در حال حاضر در عربستان سعودی در دست توسعه است، مسلماً بزرگترین و بحث برانگیزترین پروژه معماری جهان است. ما اخیراً یک راهنمای برای توضیح جزئیات کلیدی پروژه بزرگ ایجاد کردیم .

این پروژه به طور گسترده در مورد  زنده بودن و پایداری مورد انتقاد قرار گرفته است . کارشناسان شهرسازی Dezeen در گفتگو با Dezeen نسبت به واقع بینانه بودن دیدگاه اتوپیایی آن ابراز تردید کردند.

این پروژه همچنین به دلیل سابقه حقوق بشری خود مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. سازمان حقوق بشر ALQST اخیراً گزارش داد که سه تن از اعضای قبیله Huwaitat که گمان می‌رود از آوارگان مرتبط با Neom انتقاد کرده‌اند،  به اعدام محکوم شده‌اند . در اوایل ماه جاری،  کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره اعدام های قریب الوقوع “ابراز نگرانی” کردند .

پیتر فرانکنتال از عفو بین‌الملل در مصاحبه اختصاصی با Dezeen گفت که استودیوهای معماری از نقض ادعایی حقوق بشر در Neom “منفعت می‌برند” .

زومیت برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

8 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

9 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

زندگینامه و معرفی آثار حسین امانت

1 سال پیش

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

4 روز پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

1 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

2 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

2 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت دوم

3 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار مس در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

3 هفته پیش

وضعیت بازار مس در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش