سفر در اردیبهشت
نوشته شده توسط نگاره
6 روز پیش
بازدید 45
0

بازار فلزات گرانبها

بازار فلزات گرانبها در شهریور ماه 1402 با ثبات نسبی همراه بود. قیمت طلای 18 عیار در این ماه در محدوده 22 میلیون و 800 هزار تا 23 میلیون و 200 هزار تومان نوسان کرد. این محدوده قیمتی تقریباً مشابه محدوده قیمتی ماه قبل بود.

اونس نقره در بازارهای جهانی در شهریور ماه 1402 با نوسانات قیمتی همراه بود. قیمت اونس نقره در این ماه در محدوده 23 تا 25 دلار نوسان کرد.

در ادامه بررسی وضعیت بازار فلزات گرانبها در شهریور ماه 1402 می‌پردازیم:

طلا

قیمت طلای 18 عیار در شهریور ماه 1402 با ثبات نسبی همراه بود. قیمت این فلز گرانبها در این ماه در محدوده 22 میلیون و 800 هزار تا 23 میلیون و 200 هزار تومان نوسان کرد. این محدوده قیمتی تقریباً مشابه محدوده قیمتی ماه قبل بود.

یکی از ثبات قیمت طلا در ایران در ماه گذشته، ثبات نسبی قیمت دلار در این مدت بود. قیمت دلار در شهریور ماه با افزایش اندکی بود، اما این افزایش همراهی بر قیمت طلا نداشت.

از سوی دیگر، یکی از عواملی که می‌توانند باعث افزایش قیمت طلا در ایران شوند، در این کشور افزایش یافت. تورم در ایران در شهریور ماه به 52 درصد رسید که بالاترین رقم در چند سال اخیر بود. این افزایش تورم می‌تواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری شود.

با این حال، در نهایت این عوامل باعث افزایش قیمت طلا در ایران در ماه گذشته شدند. قیمت طلا در ایران در شهریور ماه با ثبات نسبی همراه بود و محدوده قیمتی آن در این مدت تقریباً مشابه محدوده قیمتی ماه قبل بود.

نقره

اونس نقره در بازارهای جهانی در شهریور ماه 1402 با نوسانات قیمتی همراه بود. قیمت اونس نقره در این ماه در محدوده 23 تا 25 دلار نوسان کرد.

یکی از بهترین نوسانات قیمت اونس نقره در این ماه، افزایش نرخ بهره در ایالات متحده بود. افزایش نرخ باعث کاهش جذابیت سرمایه در دارایی‌های خطری مانند فلزات گرانبها می‌شود.

از سوی دیگر، یکی از عواملی که می‌توانند باعث افزایش قیمت آن‌ها شوند، افزایش می‌یابد برای این فلز در صنایع. تقاضا برای نقره در صنایعی مانند تولید الکترونیک و خودروسازی در حال افزایش است.

با این حال، در نهایت این عوامل باعث افزایش قیمت اونس نقره در ماه گذشته شدند. قیمت اونس نقره در شهریور ماه با نوسانات قیمتی همراه بود و محدوده قیمتی آن در این مدت در مقایسه با ماه کاهش یافت.

پیش‌بینی بازار فلزات گرانبها در ماههای آینده

بر اساس پیش‌بینی‌های تحقیقات، بازار فلزات گرانبها در ماه‌های آینده نیز با ثبات نسبی همراه خواهد بود. با این حال، عواملی مانند افزایش مصرف برای فلزات گرانبها و کاهش ارزش دلار باعث افزایش قیمت فلزات می شود.

در بازار ایران، عواملی مانند کاهش ارزش ایران و افزایش تورم پول ملی باعث افزایش مصرف طلا و نقره می شود. با این حال، افزایش نرخ بهره در ایالات متحده باعث کاهش جذابیت سرمایه گذاری در فلزات گرانبها می شود.

پالادیوم

قیمت پالادیوم در بازارهای جهانی در شهریور ماه 1402 با افزایش همراه بود. قیمت این فلز گرانبها در این ماه از 200 دلار به 2200 دلار رسید. این افزایش تقریباً 10 درصد بود.

یکی از افزایش قیمت پالادیوم در این ماه، کاهش تولید این فلز بود. عرضه پالادیوم در روسیه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این فلز، به دلیل تحریم‌های غرب کاهش یافته است.

از سوی دیگر، یکی از عواملی که می تواند باعث کاهش قیمت پالادیوم شود، افزایش نرخ در ایالات متحده بود. افزایش نرخ باعث کاهش جذابیت سرمایه در دارایی‌های خطری مانند فلزات گرانبها می‌شود.

با این حال، در نهایت این عوامل باعث کاهش قیمت پالادیوم در ماه گذشته شدند. قیمت پالادیوم در شهریور ماه با افزایش همراه بود و محدوده قیمتی آن در این مدت در مقایسه با ماه قبل از افزایش یافت.

تیتانیوم

قیمت تیتانیوم در بازارهای جهانی در شهریور ماه 1402 با ثبات نسبی همراه بود. قیمت این فلز صنعتی در این ماه در محدوده 5 دلار به ازای هر پوند نوسان کرد. این محدوده قیمتی تقریباً مشابه محدوده قیمتی ماه قبل بود.

یکی از ثبات قیمت تیتانیوم در این ماه، ثبات نسبی قیمت سایر فلزات صنعتی بود. قیمت سایر فلزات صنعتی ماشین آلات و فولاد در این ماه با ثبات نسبی همراه بود.

از سوی دیگر، یکی از عواملی که می‌توانند باعث افزایش قیمت تیتانیوم شوند، برای این فلز در صنایع افزایش می‌یابد. استفاده از تیتانیوم در صنایع مانند هوافضا و خودروسازی در حال افزایش است.

با این حال، در نهایت این عوامل باعث افزایش قیمت تیتانیوم در ماه گذشته شدند. قیمت تیتانیوم در شهریور ماه با ثبات نسبی همراه بود و محدوده قیمتی آن در این ماه تقریباً مشابه محدوده قیمتی قبل بود.

پیش‌بینی بازار پالادیوم و تیتانیوم در ماه‌های آینده

بر اساس پیش بینی های تحقیقات، بازار پالادیوم در ماه های آینده نیز با افزایش همراه خواهد بود. عواملی مانند کاهش عرضه پالادیوم و افزایش آن برای این فلزات می‌تواند باعث افزایش قیمت پالادیوم شود.

بازار تیتانیوم نیز در ماه‌های آینده با ثبات نسبی همراه خواهد بود. عواملی مانند ثبات قیمت سایر فلزات صنعتی و افزایش مصرف برای تیتانیوم در صنایع می‌توانند باعث ثبات قیمت تیتانیوم شوند.

در بازار ایران، عواملی مانند افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی ایران می‌تواند باعث افزایش مصرف برای پالایش و تیتانیوم شود. با این حال، افزایش نرخ بهره در ایالات متحده باعث کاهش جذابیت سرمایه گذاری در فلزات صنعتی می شود.

بازار فلزات گرانبها در شهریور ماه ۱۴۰۲ با نوسانات قابل توجهی روبرو بود1. در این ماه، قیمت فلزات گرانبها در بازارهای جهانی روند صعودی داشت1. به عنوان مثال، در ۱۵ شهریور، قیمت هر انس طلا با ۰.۴۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، برابر ۱,۷۱۸.۵۸ دلار به ثبت رسید2. همچنین، قیمت انس پلاتین به ۸۳۷ دلار رسید2.

اما در ۲۳ شهریور، قیمت هر انس طلا با ۰.۰۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، برابر ۱,۷۰۱.۰۸ دلار به ثبت رسید3. انس پلاتین نیز با قیمت ۸۷۸.۹ دلار داد و ستد شد3.

در پایان ماه، قیمت طلای جهانی با افزایش مجدد روبرو شد. در ۲۷ شهریور، قیمت طلا در آستانه توقف احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت4. با وجود این نوسانات، باید توجه داشت که قیمت فلزات به طور مکرر در نوسان است و می‌تواند در مواقع پایداری اقتصادی کاهش یابد5.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگاره

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مشاهیر معماری
  • بازار ارز
  • سفر و گردشگری
  • بازار فلزات اساسی
  • بازار فلزات اساسی

زندگینامه و معرفی آثار فرزاد دلیری

2 روز پیش

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت اول

9 ماه پیش 9زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت دوم

10 ماه پیش 10زمان مطالعه

20 معمار مشهور جهان و آثار آنها قسمت چهارم

12 ماه پیش 10زمان مطالعه

بررسی وضعیت بازار ارز در فروردین ماه 1403

2 هفته پیش

وضعیت یوآن چین، لیر ترکیه و درهم امارات

3 هفته پیش

وضعیت قیمت پوند و یورو در اسفند ماه 1402

4 هفته پیش

بررسی وضعیت دلار در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

سفر در اردیبهشت

6 روز پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت پنجم

3 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت چهارم

4 هفته پیش

بهترین مقاصد گردشگری نوروز 1403 پارت سوم

4 هفته پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

1 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

بررسی و تحلیل بازار فلزات اساسی در ایران و جهان در فروردین 1403

1 هفته پیش

وضعیت بازار قلع و نیکل در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار آهن و سنگ آهن در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش

وضعیت بازار سرب و روی در اسفند ماه 1402

1 ماه پیش